نرم افزار و اپلیکیشن

اپل آرکید بوی مرگ می‌دهد

براساس گزارش منتشرشده، بسیاری از توسعه‌دهندگان از عملکرد فعلی اپل آرکید ناراضی اما به آینده آن خوشبین هستند.

اپل آرکید سرویسی است که در سال 2019 ارائه شد. این سرویس، خدمات اشتراکی را ارائه می‌کرد که باعث می‌شود بازی‌های پریمیوم جدیدی بدون خرید درون برنامه‌ای یا حتی تبلیغات ارائه شوند. بااین‌حال که اپل آرکید محبوبیت زیادی کسب کرد، اما به یکباره عملکرد آن تغییر و همه را متعجب کرد.

بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی، نگرانی‌های خود را درباره اپل آرکید مطرح کرده‌اند؛ آنها درباره پرداخت‌ها، پروژه‌های لغو شده، بی‌تفاوتی شرکت نسبت‌به خدمات و… نگران هستند. اما این نگرانی‌ها از کجا شروع شد؟

گفته می‌شود از زمانیکه این سرویس شروع به‌کار کرد، همه چیز عالی بود؛ اپل پرداخت‌ها را سروقت انجام می‌داد و توسعه‌دهندگان بازی، سود بالایی بدست می‌آوردند که همین باعث شد تا توسعه‌دهندگان بیشتری به‌این سرویس روی بیاورند. اما این روزهای خوش در اکتبر 2020 به پایان رسید و اپل دیگر مانند یکسال پیش خود عمل نکرد؛ پرداخت‌ها به‌درستی انجام نمیشد و حتی بسیاری از پروژه‌ها لغو شدند که همین امر باعث ناراحتی بسیاری از مردم و توسعه‌دهندگان شد.

از آنجایی که به‌نظر می‌رسد اپل بدون اطلاع شرکای خود، تمرکز خود را روی بازی‌های خانوادگی که دارای IP بزرگی هستند گذاشته است، بسیاری از توسعه‌دهندگان از اینکه بخواهند بازی‌های خود را روی این سرویس قرار دهند گیج شده‌اند. یکی از مدیران استودیو می‌گوید: آرکید بوی مرگ می‌دهد؛ آن‌ها از آینده شغلی خود مطمئن نیستند و از آینده آن خبر ندارند.

در گزارشی که اندرویداتوریتی منتشر کرده، آمده که اپل با توسعه‌دهندگان رفتاری کینه‌توزانه دارد؛ به‌خصوص اگر بفهمد توسعه‌دهنده‌ای با نتفلیکس قراردادی امضاء کرده است. نتفلیکس درحال‌حاضر سرویس اشتراک بازی را روی پلتفرم خود راه‌اندازی کرده و به یک رقیب برای اپل آرکید تبدیل شده است؛ درحال‌حاضر عناوین محبوبی همچون Oxenfree II: Lost Signals، Death’s Door، Valiant Hearts و… به این سرویس اضافه شده‌اند.

باظهور سرویس اشتراک بازی نتفلیکس، بسیاری از توسعه‌دهندگان معتقد هستند اپل درآینده سرویس دیگری را راه‌اندازی می‌کند تا به کمک آرکید بیاید و با نتفلیکس رقابت کند. بسیاری از حضور نتفلیکس خوشحال هستند و معقتدند که این باعث می‌شود تا اپل رویکرد رقابتی و مرتبط خودش را حفظ کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید