سامانه یکپارچه، بازنشسته میشود؛ روشهای دیگر درحال ظهور هستند
چند وقتی است که زمزمههایی درباره توقف عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه بهگوش میرسد.

براساس گزارشات منتشرشده، بهنظر میرسد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دیگر اولویت اول برای عرضه خودرو نیست و جایش را به روشهایی مانند بورسکالا، سایت خودروسازان و نمایندگیها داده است. البته هنوز هیچچیز قطعی نیست و باید دید در نهایت چه اتفاقی میافتد.
بههرحال آنچه بهنظر میرسد تنوع در عرضه اتومبیل با روشهای مختلف است که امید است بتواند در کاهش قیمت، شفافیت قیمت و تأمین نیاز مصرفکنندگان مفید واقع شود.
درحالحاضر اتومبیلهایی همچون پراید وانت، کوییک معمولی و دو رنگ، وانت پادرا، وانت نیسان تکسوز و دوگانهسوز، KMC T8، جک J4، فیدلیتی پرایم تیپ 1 و 2 و KMC X5 از طریق روشهایی غیراز سامانه یکپارچه عرضه میشوند و این نشان میدهد که سامانه در حاشیه قرار گرفته است.

چرا روشهای دیگر درحال جایگزینی سامانه یکپارچه هستند؟
درباره افزایش تنوع در روشهای عرضه گفته میشود که اینکار باعث شفافیت بیشتر در قیمتگذاری، مقایسه آسانتر قیمتها و شرایط فروش در کانالهای مختلف و پاسخگویی بهتر به سلایق و نیازهای مشتریان میشود.
یکی از رقیبهای اصلی سامانه یکپارچه، بورسکالاست. شفافیت قیمتگذاری، امکان رقابت مستقیم خریداران و کشف قیمت واقعی خودرو از مزایای اصلی بورسکالا نسبتبه سامانه یکپارچه عنوان شده است. طی هفتههای گذشته که چندین محصول از طریق بورسکالا عرضه شدند، مشتریان استقبال زیادی کردهاند و همین باعثشده تا بسیاری از تولیدکنندگان محصولات خود را از طریق بورسکالا عرضه کنند.
حال باید منتظر ماند و دید عاقبت سامانه چه میشود؟ آیا حذف میشود یا در کنار سایر روشها به کار خود ادامه میدهد؟ آیا شما نیز با این نظر که حذف سامانه یکپارچه باعث رقابتیتر شدن بازار خودرو میشود موافق هستید؟