سیستم عامل

گوگل نحوه عملکرد رابط هیبریدی جدید Wear OS در وان‌پلاس واچ 2 را توضیح داد

رابط هیبریدی جدید Wear OS می‌تواند عمر باتری ساعت‌های‌هوشمند اندرویدی را افزایش دهد.

اگر از مدت‌ها پیش کاربر اندروید بوده باشید، حتماً می‌دانید که تجربه ساعت‌هوشمند اندروید درطول این سال‌ها چقدر پیشرفت داشته است. در روزهای اولیه، سیستم‌عامل WearOS (قبلاً Android Wear نام داشت) با تأخیر همراه بود و حتی باتری ساعت را خیلی سریع خالی می‌کرد. اما اکنون اوضاع فرق کرده و WearOS به یک سیستم‌عامل قدرتمند تبدیل شده است.

Wear OS در مسیر تجربه‌های بهتری قرار گرفته و اکنون گوگل رابط هیبریدی جدیدی را برای Wear OS معرفی کرده که از معماری دو چیپست پشتیبانی می‌کند. دستگاه‌هایی مانند وان‌پلاس واچ 2 به‌تازگی بااین رابط جدید راه‌اندازی شده‌اند و از معماری دو تراشه (تراشه اسنپدراگون W5 نسل 1 همراه با پردازنده مشترک BES2700) پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود عمر ساعت بدون درخطر انداختن تجربه کاربر، بیشتر از دو روز باشد.

طبق گفته گوگل، ساعت‌های‌هوشمند WearOS که از معماری دو تراشه استفاده می‌کنند، دارای یک پردازنده برنامه قدرتمند (AP، با نام پردازنده اصلی) و یک واحد میکروکنترلر ثانویه کم‌مصرف (MCU، با نام مستعاد پردازنده مشترک) هستند. پردازنده اصلی، وظایف پیچیده را انجام می‌دهد، درحالیکه پردازنده مشترک برای کارهای معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رابط هیبریدی WearOS درواقع امکان سوئیچ هوشمند بین این دو پردازنده را فراهم می‌کند و باعث می‌شود در مواقعی که به پردازنده اصلی نیازی نیست، پردازنده اصلی غیرفعال شود و عمر باتری حفظ شود. این درحالیست که با غیرفعال شدن پردازنده اصلی، پردازنده مشترک می‌تواند وظایفی مانند پردازش داده‌های حسگر سلامت را انجام دهد.

رابط هیبریدی WearOS از معماری دو پردازنده پشتیبانی می‌کند.

گوگل در ادامه توضیح می‌دهد که می‌توان حتی عملکردهای ردیابی تناسب اندام را در پردازنده مشترک بارگذاری کرد و پردازنده اصلی را فقط بصورت دوره‌ای برای به‌روزرسانی برنامه‌ها بیدار کرد. حتی گفته می‌شود می‌توان چهره‌ ساعت‌های ساخته‌شده از طریق فرمت Watch Face در wear OS 4 را در پردازشگر مشترک بارگذاری کرد.

درمجموع این تغییرات باعث می‌شوند تا ساعت‌های‌هوشمند اندرویدی، تجربه کاربری بهتری داشته باشند و باتری آن‌ها طول‌عمر چند روزه‌ای داشته باشد. درحالیکه وان‌پلاس واچ 2 دارای باتری بزرگی است، امیدواریم که در آینده شاهد ساعت‌های هوشمندی باشیم که طول‌عمر طولانی دارند بدون اینکه بخواهند ویژگی را از دست بدهند.

185
عینک آفتابی ری بن مدل 3679D-001/71
71%
3,747,100 تومان
12,960,000
هندزفری بلوتوثی نیا مدل RS-320
22%
1,245,000 تومان
1,600,000
هندزفری بی سیم مدل YX09-2024
76%
599,000 تومان
2,490,000
منبع
androidauthority

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید