گجت

گلکسی‌واچ سامسونگ، تأییدیه FDA را برای ویژگی تشخیص آپنه خواب دریافت کرد

سامسونگ اولین سازنده ساعت‌هوشمند است که تأییدیه FDA را برای ویژگی تشخیص آپنه خواب دریافت می‌کند.

به‌گزارش گیزموچاینا، سامسونگ مجوز FDA را برای معرفی ویژگی تشخیص آپنه خواب در ساعت‌های‌هوشمند گلکسی واچ در بازار ایالات متحده دریافت کرده است. این غول‌ کره‌ای، در اکتبر سال گذشته نیز تأییدیه استفاده از این ویژگی را در کره‌جنوبی دریافت کرده است.

آپنه خواب چیست؟

آپنه یک بیماری مزمن است که مانع از تنفس صحیح فرد در زمان خواب می‌شود. این مشکل می‌تواند صدمات جدی به سلامت فرد در دراز مدت وارد کند؛ صدماتی مانند بیماری قلبی از جمله عوارض این بیماری خاموش هستند.

گفته می‌شود ویژگی‌ آپنه خواب گلکسی‌واچ‌های سامسونگ بسیار دقیق است و می‌تواند سطح اکسیژن خون و ضربان قلب فرد را در خواب به‌دقت بررسی و تشخیص دهد. برای اینکه این ویژگی به‌درستی کار کند، کاربر باید در یک بازه 10 روزه، حداقل دو شب با گلکسی‌واچ بخوابد. بعد از این دوره 10 روزه، نتایج در برنامه Samsung Health Monitor نمایش داده می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود که اپل نیز درحال‌کار برروی ویژگی تشخیص آپنه خواب برای اپل‌واچ‌های خود است. اما باتوجه‌به محدودیت‌های قانونی این شرکت در مورد استفاده از سنسور SpO2، احتمالاً با موانعی روبه‌رو خواهد بود.

درنظر داشته باشید که ویژگی آپنه خواب فقط برای بزرگسالان بالای 22 سال مناسب است که که بیماری آپنه خواب آن‌ها تشخیص داده نشده است. به‌هرحال، سامسونگ احتمالاً اواخر امسال این ویژگی را برای کاربران گلکسی‌واچ در ایالات متحده عرضه می‌کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که به‌احتمال زیاد این ویژگی فقط در مدل‌های جدید مانند گلکسی واچ سری 5 و سری 6 در دسترس خواهد بود.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید