سیستم عامل

قابلیت اشتراک‌گذاری رمز‌عبور “گوگل پسورد منیجر” به‌زودی در اندروید عرضه می‌شود

براساس گزارش منتشرشده، به‌زودی ویژگی اشتراک‌گذاری رمز‌عبور به سیستم‌عامل اندروید اضافه می‌شود.

درحالیکه Passkey آینده کلیدهای عبور خواهد شد، اما رمزهای عبور هنوزهم برای مدتی دردسترس خواهند بود. باوجود اینکه گوگل درتلاش است تا Passkey را بین مردم جا بیاندازد، اما هنوز رمزهای عبور را فراموش نکرده است؛ گفته می‌شود که گوگل درحال‌کار برروی یک ویژگی به‌نام اشتراک‌گذاری رمز‌عبور در اندروید است.

طبق گزارشی که توسط اندرویداتوریتی منتشرشده، TheSpAndroid توانسته این ویژگی را در آخرین نسخه گوگل‌پلی سرویس نسخه 24.09.12 (190400-610662703) فعال کند. گفته می‌شود با فعال‌کردن این ویژگی می‌توان یک کپی از گذرواژه خود را با سایر کاربران گروه خانواده خود بصورت ایمن به‌اشتراک بگذارید. برای این‌منظور کافیست وارد مدیریت رمزهای‌عبور ذخیره‌شده شوید تا بتوانید دکمه اشتراک‌گذاری را مشاهده کنید.

مورد دیگری که وجود دارد، این‌است که گزینه اشتراک‌گذاری پسورد فقط برای حساب‌هایی نمایش داده می‌شود که از رمزهای‌عبور استفاده می‌کنند نه حساب‌های دارای Passkey؛ چراکه Passkey از مکانیسم‌های دیگری برای احراز هویت استفاده می‌کند.

حال‌باید دید که اشتراک‌گذاری رمزهای‌عبور به‌این روش به‌کاربران امکان دسترسی به‌پسورد را می‌دهد یا اینکه به‌آنها اجازه می‌دهد از رمزعبور در قسمت ورود ازطریق مدیریت پسوردهای گوگل استفاده کنند یا خیر؟

ازآنجاییکه این ویژگی درحال آزمایش است، فعلاً کار نمی‌کند. گوگل نیز تاکنون هیچ تاریخ مشخصی برای زمان عرضه این ویژگی اعلام نکرده است. نظرشما درباره اشتراک‌گذاری پسورد چیست؟ آیا می‌تواند مفید باشد؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *