موبایل

پتنت جدید آیفون تاشو منتشر شد

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت مشغول کار برروی یک دستگاه تاشو است.

درحالیکه سامسونگ، موتورولا و سایر برندها درحال توسعه گوشی‌های تاشو هستند و هرساله مدل‌های جدیدتری را به بازار عرضه می‌کنند، اما تاکنون خبری از اپل نشده است. درست است شایعاتی درباره دستگاه تاشو اپل منتشر شده، اما تاکنون هیچ‌چیز مشخصی محقق نشده است.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، به‌تازگی پتنتی از دستگاه تاشو اپل توسط Patently Apple منتشرشده که می‌تواند نگاه ما را به دستگاه تاشو اپل کمی بازتر کند. اپل حق ثبت‌اختراع را در اکتبر سال گذشته در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) به‌نفع خود ثبت کرد؛ این طراحی ثبت‌شده، طراحی جدید لولا را برای دستگاه‌های تاشو توصیف می‌کند.

طبق ثبت اختراعی که اپل انجام داده، دامنه حرکتی لولا بیشتر از مدل‌های فعلی موجود در بازار خواهد بود؛ به‌نظر می‌رسد لولا به دستگاه تاشو اپل اجازه می‌دهد که هم به داخل و هم به بیرون تاشو شود.

پتنت جدید اپل

البته پتنت منتشرشده به‌طور مشخص به گوشی‌های آیفون اشاره نکرده و احتمال دارد در یکی از تبلت‌ها، تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها و یا سایر وسایل الکترونیکی اپل استفاده شود. بااین‌حال، احتمال اینکه این پتنت متعلق به گوشی‌های آیفون باشد، زیاد است.

از طرفی ممکن است شاهد عرضه یک تبلت/لپ‌تاپ هیبریدی تاشو هم باشیم، چراکه آخرین آیپدها و مک‌بوک‌ها ازنظر مشخصات داخلی و قیمت بسیار به‌هم نزدیک هستند.

چرا گوشی تاشو اپل می‌تواند بازار را تغییر دهد؟

گوشی‌های اپل همواره خلاف گوشی‌های اندروید حرکت کرده‌اند؛ تلفن‌های اندرویدی ابتدا به بازار عرضه می‌شوند و سپس به‌تدریج تکامل پیدا می‌کنند، اما اپل هیچ عجله‌ای برای عرضه ندارد و همواره سعی دارد تا بهترین دستگاه را تولید و عرضه کند. این اقدام اپل باعث خواهد شد که تلفن تاشویی که روانه بازار می‌کند، مشکلات نسل اول و نقص‌های گوشی‌های تاشو اندرویدی را نداشته باشد.

درنظر داشته باشید که یک پتنت نمی‌تواند عرضه محصول را تضمین کند؛ اپل هرساله پتنت‌های زیادی را ثبت و تنها بخش کوچکی از آن‌ها را عرضه می‌کند. بااین‌حال، اگر اپل تصمیم بگیرد اولین دستگاه تاشو خود را روانه بازار کند، مطمئناً می‌تواند معادلات جدیدی را در بازار تلفن‌های تاشو رقم بزند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *