گجت

رقیب AI Pin در راه است! دستگاه هوش‌مصنوعی جدید جانی آیو هیچ شباهتی به گوشی ندارد

جانی آیو و سام‌آلتمن درحال همکاری برای ساخت محصول هوش‌مصنوعی تازه‌ای هستند.

اواخر سال 2023 بود که مشخص‌شد جانی آیو “اسطوره طراحی سابق اپل” و سام‌آلتمن “بنیان‌گذار OpenAI” درحال کار برروی یک دستگاه سخت‌افزاری جدید مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی هستند. حالا بعداز چندماه جزئیاتی درباره این همکاری منتشرشده که در ادامه بررسی می‌کنیم.

به‌گفته اندرویداتوریتی، جانی آیو و سام‌آلتمن برای تأمین سرمایه با شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر مذاکراتی داشته‌اند. نکته جالبی که دراین گزارش به‌آن اشاره شده، این است که دستگاه جدید یک گوشی‌هوشمند نخواهد بود و با ChatGPT ویژگی‌های آن تقویت خواهد شد. در ابتدا انتظار می‌رفت که این دستگاه جدید شبیه‌به یک گوشی‌هوشمند باشد که به هوش‌مصنوعی مجهز می‌شود.

AI Pin

دیگر ابزارهای هوش‌مصنوعی با عامل جدید

این اولین دستگاه هوش‌مصنوعی نیست که از یک عامل جدید غیراز گوشی‌هوشمند استفاده می‌کند؛ اواخر سال 2023 استارتاپ Humane در مراسم MWC 2024 از ابزار جدید AI Pin خود رونمایی کرد. این دستگاه مانند سنجاق سینه به‌جلوی لباس شما متصل و از طریق صدا یا پروژکتور داخلی به خدمات هوش‌مصنوعی دسترسی پیدا می‌کند.

استارتاپ رابیت (Rabbit) هم اخیراً دستگاه Rabbite R1 را راه‌اندازی کرده که به‌گفته سازنده محصول، می‌تواند نحوه استفاده از برنامه‌ها را یاد بگیرد و سپس به‌شما این امکان را بدهد تا از برنامه‌ها به‌زبان طبیعی استفاده کنید.

حال باید دید دستگاه جدید جانی آیو و سام‌آلتمن چه تفاوتی با ابزارهای ذکرشده دارد و چگونه کار می‌کند. درحال‌حاضر، در مراحل اولیه این طرح هستیم و باید صبر کنیم تا ببینیم این ابزار چه کارایی می‌تواند داشته باشد و چگونه کار خواهد کرد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *