هوش مصنوعی

علی‌پی از دستیار پزشکی هوش‌مصنوعی در چین رونمایی کرد

علی‌پی با عرضه دستیار پزشکی هوش‌مصنوعی، قصد دارد نحوه ملاقات با پزشک را تغییر دهد.

علی‌پی از شرکت‌های زیرمجموعه علی‌بابا به‌تازگی از «دستیار پزشکی هوش‌مصنوعی» خود رونمایی کرده است. این ابزار از مدل‌های بزرگ هوش‌مصنوعی و فناوری انسان دیجیتال (آواتارهای مجازی) استفاده می‌کند تا بتواند نحوه ملاقات با پزشک و بازدید از بیمارستان را متحول کند.

دستیار بزشکی هوش‌مصنوعی از طریق برنامه علی‌پی معرفی می‌شود؛ بااین‌حال مشخص نیست که آیا با برنامه علی‌پی یکپارچه می‌شود یا بعنوان یک سرویس مستقل کار می‌کند. گفته می‌شود این دستیار می‌تواند از مراحل قبل از درمان تا مراحل پس از درمان همراه کاربر باشد و او را یاری دهد.

دستیار پزشکی هوش‌مصنوعی علی‌پی

در ادامه خیلی مختصر شمارا با نحوه کار این دستیار هوش‌مصنوعی آشنا می‌کنیم:

  • کمک قبل از قرار ملاقات: دراین حالت بیماران می‌توانند علائم خود را بصورت آنلاین توصیف کنند تا دستیار آن‌ها را به بخش مناسب ارجاع دهد.
  • راهنمایی در بیمارستان: دراین حالت زمانیکه بیمار به بیمارستان می‌رسد، می‌تواند با «دستیاران» ویژه‌ای که برای شهر و بیمارستان آن‌ها سفارشی شده‌اند ملاقات کنند تا او را از طریق طرح‌های درمانی، بررسی گزارش‌ها و حتی پرداخت بیمه راهنمایی کنند.
  • پشتیبانی بعد از مشاوره: دراین حالن نیز بیمار بعداز اینکه توسط پزشک معاینه شد، می‌تواند سوابق پزشکی و نسخه‌های خود را ببینید و در مورد گزارش‌ها از دستیار خود سوال بپرسد. دستیار سلامت همچنین از طریق ویژگی‌های بیمارستان اینترنتی، پرونده سلامتی را برای مراقبت‌های طولانی مدت تنظیم می‌کند.
رابط‌کاربری دستیار پزشکی هوش‌مصنوعی علی‌پی

به‌گزارش گیزموچاینا، برای آزمایش این پروژه، درحال‌حاضر علی‌پی با کمیسیون بهداشت استان ژجیانگ همکاری می‌کند و اولین دستیار سلامت دیجیتال خود را بانام Anclin راه‌اندازی کرده که در 92 بیمارستان این استان فعال است. علی‌پی درباره این همکاری گفت: دستیار هوش‌مصنوعی این پتانسیل را دارد که مراقبت از بیمار را متحول و شکاف‌های موجود در ادائه مراقبت‌های بهداشتی را پر کند.

دستیار پزشکی هوش‌مصنوعی Alipay نشان‌دهنده ظهور دوره جدیدی از مراقبت‌های بهداشتی بیمار محور است. این دستیار دیجیتال، با رابط کاربرپسند و عملکردهای جامع خود، این قدرت را دارد که چشم‌انداز مراقبت‌های بهداشتی را تغییر دهد. نظرشما درباره این دستیار پزشکی چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *