خودرو

نتایج شگفت‌انگیز تسلا مدل 3 در تست محدوده واقعی

براساس گزارش منتشرشده، خودرو برقی تسلا مدل 3 با یکبار شارژ می‌تواند بیش از 500 کیلومتر را رانندگی کند.

تحویل مدل جدید و به‌روز شده تسلا 3 با کد Highland در آمریکای شمالی آغاز شده است. اکنون گزارشی توسط arenaev منتشرشده که بُرد این خودرو با سرعت 113 کیلومتر را با باتری کامل نشان می‌دهد. در ادامه باما همراه باشید.

درتستی که صورت گرفته، خودرو از ساعت 7:34 دقیقه حرکت خودش را با %100 باتری در دمای 13 تا 16 درجه سانتی‌گراد آغاز کرده است. تسلا مدل 3 دراین تست موفق شد با سرعت 113 کیلومتر بر ساعت، 526 کیلومتر را طی کند و باتری آن بصورت کامل تخلیه شود.

درنظر داشته باشید که برد تخمینی EPA این دستگاه، 549 کیلومتر اعلام شده است. این یعنی ادعای تسلا تاحد زیادی درست است. نباید فراموش کرد که اعداد محدوده EPA به‌مراتب از اعداد WLTP و CLTC دقیق‌تر هستند. البته تسلا به داشتن بافر زیر 0 نیز شناخته می‌شود؛ یعنی اگر راننده تا آخرین نفس خودرو رانندگی می‌کرد، احتمالاً می‌توانست 549 کیلومتر تخمین‌زده شده را رانندگی کند.

درمورد دقت تسلا نیز باید اشاره کنیم، کامپیوتر تسلا در زمان شروع، 534 کیلومتر را تخمین زده که نشان‌دهنده دقت بالای آن است؛ چراکه تنها با اختلاف کمی مسیر را حدس زده است.

درمورد زمان شارژ، تسلا مدعی است که با 15 دقیقه شارژ مدل 3، می‌توان تا 282 کیلومتر را رانندگی کرد. این درحالیست که در تست صورت گرفته‌شده، وقتی باتری تقریباً خالی خودرو با سوپرشارژ V3 به‌مدت 15 دقیقه شارژ شد، توانست 257 کیلومتر را رانندگی کند. البته این احتمال نیز وجود دارد که اگر باتری از پیش‌تنظیم شود، به‌همان برد اعلامی تسلا برسد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید