سیستم عامل

اندروید 15 امکان شارژ بی‌سیم از طریق NFC را فراهم می‌کند

به‌زودی می‌توانید ساعت‌هوشمند، هدفون، ردیاب و سایر لوازم‌جانبی خود را از طریق NFC شارژ کنید.

سال 2020 بود که انجمن NFC، شارژ بی‌سیم NFC را معرفی کرد. این قابلیت اجازه شارژ دستگاه با قدرت انتقال 1 وات در در فاصله 2 سانتی‌متری فراهم می‌کند. یعنی اگر دو دستگاه که از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند در فاصله 2 سانتی‌متری هم قرار بگیرند، یک دستگاه می‌تواند تا 1 وات برق را با استفاده از NFC به دستگاه دیگر بصورت بی‌سیم ارسال کند.

این فناوری می‌تواند در دستگاه‌های کوچکی مانند هدفون‌های بی‌سیم، ردیاب‌های مکان، قلم‌ها و.. مفید باشد؛ چراکه آن‌ها فضای کافی برای قراردادن راه‌حل‌های اختصاصی شارژ بی‌سیم را ندارند و می‌توانند با این فناوری به‌راحتی توسط تبلت یا گوشی‌های هوشمند شارژ شوند.

متأسفانه تاکنون هیچ دستگاهی را ندیده‌ایم که این ویژگی را ارائه کند چراکه هیچ پلتفرمی از آن پشتیبانی نمی‌کند. اما به‌نظر می‌رسد همه‌چیز قرار است تغییر کند. طبق گزارش سم‌موبایل، میشال رحمان از اندرویداتوریتی به‌تازگی کلاسی به‌نام “NfcCharging” را در نسخه بتا 1p اندروید 15 مشاهده کرده که نشان می‌دهد گوگل درتلاش است تا پشتیبانی از شارژ بی‌سیم از طریق NFC را به اندروید 15 اضافه کند.

اگر گوگل این ویژگی را با نسخه پایدار اندروید 15 ارائه دهد و برندها آن‌را در دستگاه‌های خود فعال کنند، یک تلفن یا تبلت می‌تواند هدفون بی‌سیم یا یک ردیاب را از طریق NFC شارژ کند.

بنابراین ما امیدواریم که گوگل این ویژگی را با نسخه پایدار اندروید 15 ارائه دهد تا کمپانی‌های سازنده موبایل آن‌را به دستگاه‌های خود اضافه کنند. این ویژگی می‌تواند به‌شما اجازه دهد در مکان‌هایی که دسترسی به برق ندارید، هدفون یا ساعت‌هوشمند خود را با استفاده تبلت یا تلفن‌همراه‌تان شارژ کنید.

نظرشما درباره شارژ از طریق ان‌اف‌سی چیست؟ لطفاً نظر خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *