سیستم عامل

سیستم‌عامل اندروید به‌زودی ویژگی «تبدیل به eSIM» را دریافت می‌کند

اپل از سری آیفون 14 به‌بعد از eSIM پشتیبانی می‌کند، البته فقط در بازار ایالات متحده از این ویژگی پشتیبانی می‌شود. به‌هرحال، از زمانیکه اپل این ویژگی را به آیفون‌های خود اضافه کرد، eSIM دوباره به مرکز توجهات تبدیل شده و به‌نظر می‌رسد در آینده باید شاهد پشتیبانی گوشی‌های اندرویدی نیز از eSIM باشیم.

براساس گزارشی که اندروید اتوریتی منتشر کرده است، گوگل در تلاش است تا ویژگی تبدیل سیم‌کارت فیزیکی به eSIM را به گوشی‌های خود اضافه کند. گفته می‌شود که دستگاه‌های پیکسل به‌زودی می‌توانند مانند تلفن‌های آیفون، سیم‌کارت‌های فیزیکی را به eSIM تبدیل کنند.

ویژگی eSIM در آیفون‌ها چگونه کار می‌کند؟

زمانیکه شما قصد داشته باشید از یک آیفون قدیمی که از سیم‌کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کند به آیفون 14 یا آیفون 15 که از eSIM پشتیبانی می‌کند مهاجرت کند، سیستم‌عامل iOS از شما می‌خواهد که سیم‌کارت فیزیکی خود را به eSIM تبدیل کنید.

بااین‌کار، متغیرهایی که می‌توانند در تجربیات اپراتورهای مختلف وجود داشته باشند حذف می‌شوند و به کاربران یک جریان ثابت و قابل پیش‌بینی داده می‌شود.

مشکلی که eSIM در تلفن‌های اپل دارد، این است که تنها یک‌بار و فقط در زمان خرید یک گوشی جدید می‌توان سیم‌کارت فیزیکی را به سیم‌کارت الکترونیکی eSIM تبدیل کرد؛ چراکه سری آیفون 14 و آیفون 15 در بازار آمریکا فاقد اسلات سیم‌کارت فیزیکی هستند.

ویژگی تبدیل به eSIM اندروید در نسخه بتا 3

این موضوع درباره گوگل متفاوت خواهد بود چراکه تلفن‌های جدید پیکسل و تمام پرچمداران اندرویدی از سیم‌کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کنند و ازنظر تئوری می‌توان در هر زمان عملیات تبدیل سیم‌کارت فیزیکی به eSIM را انجام داد و محدود به زمان خرید یک گوشی جدید نخواهد بود.

«ویژگی تبدیل به eSIM» اولین‌بار در Android 14 Developer 1 دیده شد، اما به نسخه پایدار اندروید 14 نرسید. اکنون بار دیگر گزینه «تبدیل به eSIM» در نسخه Android 14 QPR 2 Beta 3 دیده شده که در پایین تنظیمات سیم‌کارت قرار دارد.

درحال‌حاضر این ویژگی کارایی ندارد، اما در آینده، می‌تواند به‌شما این اجازه را دهد که در هر زمان مایل بودید، سیم‌کارت فیزیکی خودتان را مستقیماً از طریق سیستم‌عامل به eSIM تبدیل کنید.

درحال‌حاضر سری پیکسل 8 این اجازه را به‌شما می‌دهد که سیم‌کارت‌های الکترونیکی را از پیکسل‌های قدیمی‌تر منتقل کنید؛ البته این ویژگی فقط برای T-Mobile و Deutsche Telekom در اروپا موجود است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید