موبایل

گوشی‌های اندرویدی، ویژگی تماس تصویری را دریافت می‌کنند

براساس گزارش منتشرشده، برنامه تلفن گوشی‌های اندرویدی، ویژگی FaceTime اپل را دریافت می‌کند.

سال‌هاست که کاربران اپل با استفاده از فیس‌تایم می‌توانند با یکدیگر تماس تصویری برقرار کنند اما کاربران اندروید از این ویژگی محروم هستند و برای داشتن تماس تصویری باید دست‌به دامن پیام‌رسان‌ها شوند. اما به‌نظر می‌رسد گوگل در تلاش است تا این ویژگی را به تلفن‌های اندرویدی اضافه کند.

براساس گزارش اندرویداتوریتی، گوگل درحال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد تماس صوتی خود را به‌سادگی به تماس تصویری تبدیل کنند. گفتنی است که این ویژگی در مرحله بتا است و فعلاً در دردسترس تعداد محدودی از کاربران پیکسل قرار دارد.

این ویژگی، قابلیت تماس ویدئویی گوگل‌میت را با برنامه Google Phone ادغام می‌کند. بدین‌صورت که کاربران Google Phone در زمان برقراری تماس صوتی، می‌توانند روی «تماس ویدئویی» ضربه بزنند تا تماس را به تماس تصویری تبدیل کنند. البته هردو طرف باید برنامه گوگل‌میت را نصب داشته باشند؛ چنانچه شخص‌مقابل، گوگل‌میت را نصب نداشته باشد، شما به صفحه‌ای هدایت می‌شود که ازشما می‌خواهد برای او دعوت‌نامه ارسال کنید تا از Google Meet برای چت ویدئویی استفاده کند.

اگر هردو طرف برنامه گوگل‌میت را نصب داشته‌باشید، زمانیکه روی Video Call ضربه می‌زنید، درحالیکه با طرف مقابلتان درحال مکالمه هستید، تلفن او زنگ می‌خورد و با تأیید وی می‌توانید بصورت تصویری باهم صحبت کنید.

این ویژگی هنوز بصورت گسترده برای همه کاربران عرضه نشده، اما همین آزمایش نشان می‌دهد که گوگل تصمیم دارد این ویژگی را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند. مطمئناً با اضافه‌شدن این ویژگی، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند بجای برقراری تماس ویدئویی ازطریق پیام‌رسان‌های شخص‌ثالث مانند تلگرام و واتساپ، از این روش استفاده کنند. آیا شما هم جزء این افراد هستید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *