نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه اندروید شبکه‌اجتماعی X از Passkey پشتیبانی می‌کند

براساس گزارش منتشرشده، پلتفرم X برای نسخه اندروید برنامه خود پشتیبانی از Passkey را ارائه می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد شبکه‌اجتماعی X درحال‌کار برروی ویژگی Passkey برای ارائه در نسخه اندروید خود است. این پلتفرم، قبلاً پشتیبانی از این روش احراز هویت را برای نسخه iOS خود ارائه کرده است.

براساس گزارش فون‌آرنا، کدهایی در نسخه بتا 10.32.0 پلتفرم ایکس یافت شده که نشان می‌دهد این ویژگی به‌زودی برای نسخه اندروید شبکه‌اجتماعی منتشر می‌شود. این رسانه می‌گوید: زمانیکه Passkey برای نسخه اندروید پلتفرم X منتشر شود، از مسیر تنظیمات> حریم‌خصوصی> امنیت و دسترسی‌به حساب> امنیت> حفاظت از رمزعبور در دسترس خواهد بود.

ویژگی Passkey در نسخه اندروید پلتفرم X

Passkey چیست؟

درحال‌حاضر برای بازکردن قفل دستگاه و برنامه‌های خود از روش‌های احرازهویت سنتی مانند الگو و پین استفاده می‌کنیم که به‌راحتی قابل حدس‌زدن هستند و احتمال هک آن‌ها زیاد است؛ ازطرفی این رمزها را باید همیشه به‌خاطر سپرد و درصورت فراموشی ممکن است اطلاعاتی را از دست بدهیم.

اما Passkey یک روش احراز هویت نوین است که شما را از به‌خاطر سپردن رمزهای‌عبور پیچیده بی‌نیاز می‌کند. ازطرفی این روش، از طریق روش‌های امنی مانند بیومتریک (اثرانگشت یا تشخیص‌چهره) و یا کلیدهای رمزنگاری خاص دستگاه برای احراز هویت استفاده می‌کند که باعث می‌شود حساب‌های آنلاین کمتر در معرض حملات هک یا فیشینگ قرار بگیرند.

مطمئناً اینکه شبکه‌اجتماعی X نیز به‌سرعت درحال حرکت به‌سمت احرازهویت بدون رمزعبور است، نشان می‌دهد که شرکت‌های دیگر نیز به‌زودی روی به‌این روش جدید خواهند آورد که هم امن‌تر است و هم تجربه آنلاین کاربر پسندتری را ارائه می‌دهد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *