موبایل

اپل: 128 گیگابایت، فضای ذخیره‌سازی زیادی است

طبق تبلیغی که اپل منتشر کرده، این شرکت مدعی است که 128 گیگابایت، حافظه ذخیره‌سازی زیادی است.

اپل به‌تازگی تبلیغی منتشر کرده و در آن اعلام داشته که فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی کافی است و اصلاً فضای کمی نیست. نظرشما دراین‌باره چیست؟

به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، آیفون 15 اپل با نسخه پایه 128 گیگابایتی شروع می‌شود که بخشی از آن را iOS و برنامه‌های پیش‌فرض از پیش‌نصب‌شده اشغال کرده‌اند. در حقیقت شما هیچ‌گاه 128 گیگابایت فضا در اختیار ندارید، بااین‌حال، اپل مدعی است که فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی کافی است و می‌توان تعداد زیادی عکس ذخیره کرد.

سوالی که پیش می‌آید این است که آیا در یک تلفن‌همراه صرفاً عکس ذخیره می‌شود؟ مطمئناً خیر؛ هرروز کیفیت جدیدی ظهور می‌کند چه در عکس، چه در فیلم و چه در فایل. تا قبل از این دستگاه‌ها می‌توانستند ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را ضبط کنند که مثلاً برای یک کلیپ 1 دقیقه‌ای، 100 مگابایت فضا اشغال می‌کردند.

اما اکنون گوشی‌های‌هوشمند به سیستم‌های دوربینی مجهز هستند که می‌توانند ویدئوهایی با کیفیت 8K را ضبط کنند که در مقایسه با کیفیت 1080، چند برابر حجم دارند؛ بعنوان مثال برای همان کلیپ 1 دقیقه‌ای، 1 گیگابایت فضا اشغال می‌کنند.

حال باید از اپل پرسید که چرا قصد دارد حافظه کم 128 گیگابایتی را توجیه کند، درحالیکه سایر رقبا در تلاش هستند تا نسخه‌های پایه خود را از 256 گیگابایت شروع کنند و دیگر اعتقادی به نسخه 128 گیگابایتی ندارند.

اپل اگر قرار بود فضای ذخیره‌سازی دستگاه‌هایش را تبلیغ کند، بهتر بود که نسخه‌های 1 ترابایتی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس خود را تبلیغ کند. به‌نظرشما هدف اپل از تبلیغ حافظه 128 گیگابایتی آیفون 15 چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *