سیستم عامل

طبق گزارش، هوش‌مصنوعی اپل می‌تواند سافاری و سیری را متحول کند

به‌نظر می‌رسد ویژگی‌های هوش‌مصنوعی اپل می‌توانند این سیستم‌عامل را متحول کنند.

چندوقتی است که که iOS 18 و ویژگی‌های هوش‌مصنوعی آن هیاهو به‌پا کرده‌اند. به‌لطف گزارشی که امروز منتشرشده، می‌توانیم نگاهی به ویژگی‌های هوش‌مصنوعی اپل برای iOS 18 و سری آیفون 16 داشته باشیم.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، اپل اینسایدر به‌تازگی جزئیاتی درباره ارتقاءهای مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی که اپل درحال‌کار برروی آن‌ها برای iOS جدید است، منتشر کرده است. گفته می‌شود هوش‌مصنوعی قرار است تجربه‌کاربری Safari، Spotlight Search، Siri، Mail و Messages را با حفظ حریم‌خصوصی افزایش دهد.

طبق گزارش منتشرشده، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های توسعه هوش‌مصنوعی اپل، تولید سریع پاسخ روی دستگاه است. طبق گزارشات، Ajax LLM می‌تواند ورودی متنی را با سرعتی باورنکردنی تجزیه‌وتحلیل و پاسخ‌های متعددی را درعین دقت و ارتباط موضوعی ارائه دهد.

گفته می‌شود تجزیه‌وتحلیل متن با LLM داخلی می‌تواند کلمات کلیدی و عبارات را برای خلاصه‌های متنی مختصر در سافاری و Messages شناسایی کند. گفته می‌شود احتمالاً مرورگر سافاری در آپدیت iOS 18 به ویژگی جدید “جستجوی هوشمند” مجهز می‌شود که به‌کاربران اجازه می‌دهد خلاصه‌ای مختصر از صفحات وب را ایجاد کنند.

درادامه گزارش به یکپارچگی دستگاه و برنامه‌ها در آپدیت جدید اشاره می‌کند؛ گفته می‌شود هوش‌مصنوعی می‌تواند مخاطبین ذکرشده در متن را شناسایی و اطلاعات مربوط به‌آن‌ها را از برنامه تقویم استخراج کند تا بتواند پاسخ‌هایی متناسب را ارائه دهد. سیری هم احتمالاً از این ویژگی سود می‌برد چراکه می‌تواند محتوای پیام‌ها را تجزیه‌وتحلیل و پاسخ‌هایی خلاصه یا ساده‌سازی شده ارائه دهد.

البته ممکن است کارهای پیچیده‌تر مانند تولید متن خلاقانه یا تجزیه‌وتحلیل متنی عمیق به پردازش‌های ابری متکی باشند. در گزارش‌های قبلی گفتیم که اپل در تلاش است تا با OpenAI و گوگل در زمینه هوش‌مصنوعی همکاری کند.

اپل اینسایدر در ادامه گزارش خود به تعهد اپل درباره حفظ حریم‌خصوصی کاربران اشاره دارد. این نشریه می‌گوید اپل قصد دارد استفاده از پردازش ابری را به حداقل برساند تا مطمئن شود داده‌های حساس کاربران ایمن هستند.

پیش‌بینی می‌شود که اپل بصورت رسمی از این ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) که اواخر سال 2024 برگزار می‌شود، رونمایی کند. نظرشما درباره سیستم‌عامل و سری جدید گوشی‌های آیفون چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *