هوش مصنوعی

اپل استارتاپ‌های هوش‌مصنوعی را برای ساخت مدل خود خریداری می‌کند

براساس گزارش منتشرشده، اپل قصد دارد هوش‌مصنوعی را به دستگاه‌های خود اضافه کند.

هر روزی که می‌گذرد جنگ بر سر هوش‌مصنوعی شدت بیشتری می‌گیرد. به‌تازگی گزارشی منتشرشده که می‌گوید اپل در اوایل سال جاری استارت‌آپ هوش‌مصنوعی DarwinAI را خریداری کرده است. گفته می‌شود DarwinAI در ایجاد سیستم‌های هوش‌مصنوعی کوچک‌تر و سریع‌تر تخصص دارد.

براساس گزارش اندرویداتوریتی، دراین خرید ده‌ها کامند سابق DarwinAI ازجمله محقق هوش‌مصنوعی “الکساندر وانگ” به تیم هوش‌مصنوعی اپل پیوسته‌اند. درحالیکه اپل جزئیات زیادی را درباره خریدها و اقدامات خود فاش نمی‌کند، اما این حرکت می‌تواند یک نشانه بزرگ باشد که می‌گوید اپل می‌خواهد ویژگی‌های هوش‌مصنوعی را با دستگاه‌های آیفون و مک‌های نسل‌بعدی خود ادغام کند.

اینکه هوش‌مصنوعی بصورت محلی و روی دستگاه پردازش شود، مزایای قابل‌توجهی ازنظر حریم‌خصوصی و عملکرد دارد؛ پردازش محلی هوش‌مصنوعی می‌تواند ارسال اطلاعات کاربر به فضای ابری را به‌حداقل برساند و حریم‌خصوصی کاربر را افزایش دهد. علاوه‌براین، اجرای هوش‌مصنوعی بصورت مستقیم روی دستگاه، به‌کاربر این اجازه را می‌دهد که بدون اتصال به اینترنت، از ویژگی‌های هوش‌مصنوعی بهره ببرد.

باتوجه به صحبت‌های ماه گذشته تیم‌کوک درباره اعلامیه‌های هوش‌مصنوعی، انتظار می‌رود این شرکت در مراسم WWDC که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، iOS 18 را با تعداد قابل‌توجهی از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی معرفی کند.

بااین‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چگونه از پیشرفت‌های هوش‌مصنوعی در محصولات نسل‌بعدی خود استفاده می‌کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *