گجت

اپل رسماً نمی‌تواند این دو اپل‌واچ را بفروشد

روز گذشته، دولت بایدن اعلام کرد که تصمیم ITC مبنی‌بر عدم فروش اپل‌واچ سری 9 و اپل‌واچ اولترا 2 اپل در بازار ایالات متحده را وتو نخواهد کرد. بدین صورت، اپل رسماً نمی‌تواند هیچ اپل‌واچ سری 9 و اولترا 2 جدیدی را در آمریکا بفروشد. در ادامه برای جزئیات بیشتر با رایااستور همراه باشید.

ماجرا از آن‌جایی شروع شد که شرکت ماسیمو، از اپل به‌دلیل نقض حق ثبت‌اختراع خود شکایت کرد و این غول فناوری را به استفاده از فناوری نظارت اکسیژن خون شرکت ماسیمو در ساعت‌های مذکور متهم کرد.

فناوری حسگر اکسیژن خون اپل‌واچ

اکنون با تصمیمی که دولت آمریکا گرفته، اپل دیگر نمی‌تواند هیچ اپل‌واچ سری 9 یا اپل‌واچ اولترا 2 جدیدی را دراین بازار به‌فروش برساند. البته این تحریم فقط مختص بازار آمریکا است و اپل می‌تواند به سایر بازارها، اپل‌واچ‌های مذکور را بفروشد. فروشگاه‌های ایالات متحده از قبیل Best Buy و والمارت تا زمانیکه موجودی اپل‌واچ سری 9 و اولترا 2 را دارند، می‌توانند آن‌ها را بفروشند، اما نمی‌توانند موجودی جدیدی را به انبار خود اضافه کنند.

اپل طی بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرده که تمام اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا اپل‌واچ سری 9 و اپل‌واچ اولترا 2 را به قفسه فروشگاه‌های آمریکا بازگرداند. درهمین راستا، اپل شکایتی را به دادگاه استیناف ایالات متحده در منطقه فدرال واشنگتن ارسال کرده است. این شرکت همچنین مشغول کار برروی یک راه‌حل نرم‌افزاری است و امیدوار است که بتواند فروش خود را از سر بگیرد.

اپل برای اینکه بتواند از این اوضاع خارج شود، یا باید ماسیمو را راضی کند و یا اینکه باید فناوری تغییر حسگر اکسیژن خون اپل‌واچ‌های خود را تغییر دهد تا فناوری ثبت‌شده ماسیمو استفاده نکند.

سنجش اکسیژن خون با اپل واچ

درنظر داشته باشید که این عدم فروش، صرفاً برای مدل‌های اپل‌واچ سری 9 و اولترا 2 می‌باشد که حسگرهای سنجش اکسیژن خون دارند. سایر مدل‌ها مانند SE که این فناوری را ندارند، می‌توانند همچنان دراین بازار به‌فروش برسند.

سایر افرادی که از قبل یکی از دو مدل مذکور را خریداری کرده‌اند نیز نگران نباشند، چراکه این تحریم بازارهای دیگر را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و صرفاً برای بازار ایالات متحده است؛ و گذشته از آن، واحدهایی که تا پیش‌از این فروخته شده‌اند، بدون مشکل کار خواهند کرد و آپدیت‌های جدید را دریافت می‌کنند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید