فناوری

اپل: با ماسیمو کنار نمی‌آییم؛ روی درخواست تجدیدنظر خود تمرکز کرده‌ایم

براساس گزارش منتشرشده، اپل تمایلی به توافق با شرکت ماسیمو برای رفع مشکل عرضه اپل‌واچ‌های سری 9 و اولترا 2 ندارد.

به‌گزارش 9to5mac، جنگ بین اپل و ماسیمو بر سر حق‌ ثبت اختراع همچنان ادامه دارد و هیچ‌کدام از طرفین قصد ندارند از موضع خود کنار بکشند. این‌درحالیست که اپل‌واچ‌های سری 9 و اولترا 2 همچنان در آمریکا به‌فروش می‌رسند اما ویژگی بررسی سطح اکسیژن خون در آن‌ها غیرفعال است.

تیم‌کوک در مصاحبه‌هایی که با CNBC و اپل‌اینسایدر داشته، اعلام کرده که آن‌ها روی درخواست تجدیدنظر خود در مورد حکم ITC تمرکز کرده‌اند و درحال‌حاضر تمایلی برای توافق با شرکت ماسیمو ندارند. مدیرعامل اپل معتقد است که هنوز دلایل زیادی وجود دارد که کاربران می‌توانند اپل‌واچ‌های سری 9 و اولترا 2 را خریداری کنند و سنسور اکسیژن خون همه‌چیز نیست.

این‌درحالیست که جو کیانی “مدیرعامل ماسیمو” در مصاحبه‌ای اعلام کرده که آماده است تا با اپل توافق کند اما هیچ بحث جدی از سوی اپل با این شرکت مطرح نشده است. جو کیانی می‌گوید برای توافق، به دو حضور دوطرف دعوا نیاز است.

درحالیکه فروش اپل‌واچ سری 9 و اپل‌واچ اولترا 2 بعد از شکایت ماسیمو برای مدت‌کوتاهی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و وب‌سایت اپل متوقف شد، اما در گزارش سه‌ماهه‌اول مالی 2024 در دسته ابزارهای‌پوشیدنی، خانه و لوازم‌جانبی اپل درآمد 11.95 میلیارد دلاری را گزارش داد که این بیشتر از درآمد مورد انتظار 11.39 میلیارد دلاری بود.

درحال‌حاضر برخی از خرده‌فروشی‌های شخص‌ثالث مانند آمازون و بست‌بای این دو ساعت‌هوشمند را درحالیکه از سنسور اکسیژن خون پشتیبانی می‌کنند، به‌فروش می‌رسانند. باید دید درآینده چه می‌شود و آیا با درخواست تجدیدنظر اپل موافقت می‌شود یا خیر؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید