پردازنده

آیفون‌های اپل، تراشه‌های 2 نانومتری را قبل از همه دریافت می‌کنند

سری آیفون 17 اپل اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از تراشه‌های 2 نانومتری استفاده می‌کنند.

سال 2022 بود که شرکت TSMC اعلام کرد تولید انبوه تراشه‌های فرآیند ساخت 2 نانومتری “N2” خود را تا سال 2025 آغاز می‌کند. چندوقت بعد گزارشی منتشر شد که اعلام می‌کرد، سری آیفون 17 اپل اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از فرآیند ساخت 2 نانومتری TSMC استفاده می‌کنند.

طبق گزارش سم‌موبایل، امروز دیجی‌تایمز در گزارشی اعلام کرد که TSMC در مسیر آماده‌سازی فرآیند ساخت 2 نانومتری برای تولید انبوه تا سال 2025 قرار دارد. این نشریه همچنین ادعا کرده که TSMC قصد دارد تا تولید تراشه‌های مبتنی‌بر فناوری N2 را در مقیاس کوچک تا اواخر سال جاری (2024) آغاز کند.

این یعنی اپل می‌تواند چیپست‌هایی را که برای دستگاه‌های سری آیفون 17 براساس فرآیند 2 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند را دریافت و سری آیفون 17 را به اولین دستگاه‌هایی تبدیل کند که از این فناوری استفاده می‌کنند.

همچنین انتظار می‌رود که Samsung Foundry فرآیند ساخت 2 نانومتری خود را با نام SF2 تا سال 2025 آغاز کند. گفته می‌شود کوالکام از این فرآیند ساخت برای اسنپدراگون 8 نسل 5 استفاده می‌کند و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 او از فرآیند ساخت 3 نانومتری پیروی خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که پرچمدار اگزینوس هم به‌زودی فرآیند ساخت 2 نانومتری را آغاز کند.

از آنجایی که سری آیفون 17 پیش‌از سری گلکسی S26 عرضه می‌شوند، اپل می‌تواند بعنوان اولین شرکتی اعلام شود که از فرآیند ساخت 2 نانومتری در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *