گجت

احتمالاً اپل این ویژگی کلیدی را در ساعت‌های هوشمند خود غیرفعال می‌کند

به‌تازگی گزارشی منتشرشده که می‌گوید احتمالاً اپل مجبور می‌شود ویژگی کلیدی سنجش اکسیژن خون را از دو مدل محبوب خود حذف کند.

برگزیده خبر
  • ظاهراً اپل درحال برنامه‌ریزی برای حذف ویژگی ردیابی اکسیژن خون از دو ساعت خود برای جلوگیری از ممنوعیت فروش در آمریکا است.
  • اگر اپل نتواند در دادگاه تجدیدنظر موفق شود، این ویژگی حذف خواهد شد.

درماه دسامبر بود که شرکت تجیزات پزشکی ماسیمو از اپل درخصوص نقض حق ثبت‌اختراع شکایت کرد و فروش اپل‌واچ سری 9 و اپل‌واچ اولترا 2 را ممنوع کرد. این ممنوعیت چند هفته‌پیش بطور موقت برداشته شد، اما احتمال اینکه دوباره اعمال شود زیاد است.

حال بلومبرگ گزارش داده که اپل قصد دارد در صورتی که درخواست تجدیدنظرش در خصوص ممنوعیت فروش رد شود، ویژگی سنجش اکسیژن خون را از اپل‌واچ‌های سری 9 و اولترا 2 خود حذف کند.

این ویژگی سنجش اکسیژن خون که اپل از آن در اپل‌واچ‌های خود استفاده کرده است، قبلاً توسط شرکت ماسیمو ثبت شده و آژانس گمرک و حفاظت مرزی ایالات‌متحده نیز آن را تأیید می‌کند. اپل دو راه دارد تا بتواند این ویژگی را در ساعت‌های‌هوشمند خودش نگه دارد:

  1. از آنجاییکه این یک راه‌حل نرم‌افزاری است، اپل باید ماسیمو را راضی کند تا اجازه دهد تا از اختراعش در ساعت‌های هوشمند خود استفاده کند.
  2. اپل باید در دادگاه تجدیدنظر برنده شود که احتمالش ضعیف است.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده که اپل ساعت‌های تغییریافته خودش را به خرده‌فروشان ارسال کرده اما به‌آنها گفته است که فعلاً آن‌ها را نفروشند. نظرشما درباره این حرکت اپل چیست؟ آیا با حذف ویژگی سنجش اکسیژن خون موافق هستید؟

منبع
androidauthority

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید