فناوری

احتمالاً اپل در سال 2028 آیپد ایر OLED و در سال 2026 آیفون تاشو را عرضه می‌کند

براساس گزارش منتشرشده، احتمالاً اپل در سال 2026 اولین گوشی تاشو خود را روانه بازار می‌کند.

چندماهی تا عرضه تبلت‌های آیپد ایر و آیپد پرو اپل فاصله داریم. گفته می‌شود که سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی درحال‌کار بروی تولید پنل‌های OLED جدید برای آیپد‌های نسل بعدی اپل هستند. محققان معتقد هستند که آیپد پروهای OLED اپل با استقبال روبه‌رو می‌شوند و تنها درسال جاری می‌توانند بیش‌از 9 میلیون محموله را به‌فروش برسانند.

آیپد ایر از یک اولد تک‌لایه استفاده می‌کند، درحالیکه آیپد پرو به یک نسخه دولایه مجهز است

به‌گزارش گیزموچاینا، آیپد ایر اولد درسال 2028 وارد بازار می‌شود و از فناوری کاملاً متفاوتی در مقایسه با مدل پرو برخوردار است. تحلیلگران می‌گویند که آیپد ایر از یک اولد تک‌لایه استفاده می‌کند، درحالیکه مدل پرو از نسخه دو لایه برای عملکرد بهتر بهره می‌برد.

دراین بین، لپ‌تاپ‌ها نیز عقب نمانده‌اند و آن‌ها نیز تغییراتی خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای لپ‌تاپ‌های اولد نیز افزایش پیدا کند، چراکه نمایشگرهای بسیار باکیفیت‌تر و توانمندتری نسبت‌به انواع LCDها هستند. برخلاف بازار تبلت‌ها که در سلطه اپل قرار دارد، انتظار داریم که در بازار لپ‌تاپ‌ها شاهد پذیرش گسترده‌تری از فناوری OLED از سوی سایر تولیدکنندگان باشیم.

طرح اولیه گوشی تاشو آیفون

جدا از بحث تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، پیش‌بینی می‌شود که برای سال 2026 شاهد ورود اولین آیفون تاشو 7 تا 8 اینچی اپل به‌بازار باشیم. اپل با یک بوم تاشو بزرگتر می‌تواند فناوری را که توسط بزرگترین رقبایش (سامسونگ و اپل) درحال آزمایش است را تکمیل کند.

نظرشما درباره این مقاله چیست؟ آیا شماهم تبلت OLED با هزینه بالاتر را به یک تبلت LCD ارزان‌تر ترجیح می‌دهید؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران رایااستور در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *