سیستم عامل

اپل در تلاش برای اضافه‌کردن هوش‌مصنوعی گوگل و OpenAI به iOS 18 است

احتمال دارد iOS 18 بتواند ویژگی‌های هوش‌مصنوعی جمینی و چت‌جی‌بی‌تی را همزمان ارائه دهد.

یکسالی می‌شود که هوش‌مصنوعی متولد شده و محبوبیت زیادی بدست آورده است. ظرف شش‌ماه گذشته دو برند بزرگ گوگل و سامسونگ، پرچمداران خود را با ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی روانه بازار کرده‌اند. لازم‌به‌ذکر است که تقریباً تمام هوش‌مصنوعی جمینی گوگل در گوشی‌های سامسونگ پشتیبانی می‌شوند.

پیش‌تر گزارشی منتشرشد که می‌گفت اپل درحال مذاکره با گوگل برای آوردن هوش‌مصنوعی جمینی به iOS 18 است. اکنون گزارشی دیگر منتشرشده که ادعا می‌کند اپل مشغول مذاکره با OpenAI خالق ChatGPT هم می‌باشد. مارک‌گورمن این گزارش را منتشرکرده و معتقد است iOS 18 می‌تواند دارای ترفندهای هردو هوش‌مصنوعی جمینی و چت‌جی‌بی‌تی باشد.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، این اولین‌باری نیست که اپل با OpenAI مذاکره می‌کند. اوایل سال 2024 بود که شایعه‌شد این دو برند درحال مذاکره باهم هستند. بعداً عنوان شد که مذاکرات متوقف شده و اپل مذاکرات خود را گوگل را آغاز کرده و هنوزهم طبق ادعا گورمن، این مذاکرات ادامه دارد.

به‌نظر می‌رسد اپل با هردو شرکت گوگل و OpenAI مذاکره می‌کند تا بتواند ویژگی‌های بیشتری را نسبت‌به رقبای خود ارائه دهد. مطمئناً اپل نمی‌خواهد همان ویژگی‌های سری گلکسی S24 و سری پیکسل 8 را در iOS 18 ارائه بدهد؛ اپل می‌خواهد حداقل چند ویژگی جدید را ارائه دهد که مختص گوشی‌های آیفون باشد. این احتمال وجود دارد که گوگل نتواند یا نخواهد ویژگی‌های مورد انتظار اپل را برآورده کند، برای همین اپل با OpenAI هم مذاکره می‌کند.

متأسفانه اطلاعات بیشتری درباره این مذاکرات و ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی iOS 18 وجود ندارد. اپل در کنار مذاکره با گوگل و OpenAI، درحال توسعه مدل زبان بزرگ (LLM) خود است و می‌توان در iOS 18 انتظار ویژگی‌های هوش‌مصنوعی ساخت اپل را داشت.

درحال‌حاضر هیچ‌چیز مشخص نیست و باید صبر کنیم تا اپل در ماه ژوئن کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان (WWDC) خود را برگزار و از iOS 18 رونمایی کند. نظرشما درباره این اقدام اپل چیست؟ آیا می‌تواند سیستم‌عامل مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی قدرتمندتری را نسبت‌به گوگل و سامسونگ معرفی کند؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *