موبایل

اپل مشغول ساخت دو مدل آیفون تاشو است

براساس گزارش منتشرشده، اپل مشغول کار روی دو مدل اولیه تلفن تاشو به سبک فلیپ سامسونگ است.

به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، اپل درحال کار برروی دو نمونه اولیه از گوشی‌های تاشو آیفون است. طبق این گزارش، گوشی‌هایی که اپل درحال کار برروی آن‌هاست مانند گلکسی زد فلیپ 5 و اوپو فایند N3 فلیپ هستند.

اگرچه اپل از سال 2018 تلاش کرد تا گوشی تاشو خود را بسازد، اما موفق نشد و این پروژه را متوقف کرد. درنهایت از سال 2020 تصمیم گرفت تا روی آیپد تاشو کار کند که انتظار می‌رود از سال 2026 به بعد وارد بازار شود.

آیپد تاشو اپل

اما اکنون گزارشات نشان می‌دهند که اپل دوباره تصمیم گرفته تا روی تولید گوشی تاشو کار کند و تولید و توسعه آن را بصورت موازی با آیپد تاشو پیش ببرد. البته نباید زودتر از سال 2026 منتظر تولید انبوه گوشی‌های تاشو اپل باشیم چراکه گفته می‌شود اپل فعلاً درحال آزمایش فرم است.

همچنین گزارش‌شده که اپل برای تأمین قطعات با یک تولیدکننده آسیایی صحبت کرده، اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست و اگر تولیدکننده نتواند استانداردهای بالای اپل را تأمین کند، مطمئناً این قرارداد لغو می‌شود.

درسال 2018 وقتی اپل برای تولید گوشی‌های تاشو اقدام کرد، تصمیم داشت تا مدلی بسازد که وقتی بسته می‌شود، به‌اندازه گوشی‌های فعلی آیفون ضخامت داشته باشد، اما متأسفانه درحال‌حاضر فناوری باتری و نمایشگر برای این‌کار وجود ندارد. گفته می‌شود مهندسان اپل همچنان درحال پیدا کردن راهی برای ازبین بردن چین‌وچروک‌های صفحه‌نمایش هستند و می‌خواهند لولایی را طراحی کنند که به صفحه‌نمایش اجازه دهد بصورت کاملاً صاف بایستد.

گوشی تاشو اپل

اپل برای تولید صفحه‌نمایش آیپدهای تاشو با شرکت‌های ال‌جی دیسپلی و سامسونگ دیسپلی همکاری می‌کند؛ اما هنوز مشخص نیست برای تولید صفحه‌نمایش گوشی‌های تاشو قصد دارد با کدام شرکت همکاری کند.

نظرشما درباره تولید گوشی‌های تاشو توسط اپل چیست؟ آیا اپل می‌تواند از سامسونگ پیشی بگیرد؟ لطفاً نظراتتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید