فناوری

پروژه بعدی اپل، ساخت ربات هوشمند برای خانه شماست

اپل اولین شرکتی نیست که ربات می‌سازد، چراکه آسترو توسط آمازون قبلاً عرضه شده است.

براساس جدیدترین گزارشات منتشرشده، اپل بعداز لغو پروژه چندساله خودرویی خود، رو به ساخت یک ربات شخصی آورده است. در ادامه باما همراه باشید.

بلومبرگ دراین‌باره می‌گوید: اپل مشغول تحقیقات درباره رباتیک شخصی با افراد مطلع دراین زمینه است. گفته می‌شود این ربات می‌تواند شما را در منزل پیدا کند؛ همچنین این شرکت ظاهراً یک نمایشگر هوشمند ساخته از روباتیک برای جابجایی صفحه در اطراف استفاده می‌کند.

اندرویداتوریتی مدعی است که هردو پروژه در مرحله تحقیقات اولیه قرار دارند، اما نمایشگر هوشمند رباتیک در مرحله پیشرفته‌تری نسبت‌به ربات قرار دارد. گفته می‌شود این نمایشگر هوشمند طی سال‌های گذشته به نقشه‌راه اپل اضافه‌شده و سپس حذف گردیده است.

درباره ایده اولیه این ربات گفته می‌شود، در ابتدا قرار بود بعنوان یک ربات مستقل عمل کند که در اطراف شبیه‌به یک ماشین خودران پرسه می‌زند و برای کنفرانس ویدئویی استفاده می‌شود؛ سپس ایده‌های دیگری اضافه شد مانند رباتی که بتواند در سینک، ظرف بشورد؛ اما ظاهراً این امر مستلزم پیشرفت‌های فنی بزرگی است.

در خصوص نمایشگر هوشمند رباتیک، گفته می‌شود این صفحه‌نمایش می‌تواند حرکات سر شخص تماس‌گیرنده در فیس‌تایم مانند تکان‌دادن سر را تقلید کند؛ همچنین قادر است در طول یک تماس ویدئویی گروهی، روی یک نفر دربین جمع قفل شود. بااین‌حال، یکی از نگرانی‌های مدیران اپل این است که آیا افراد حاضرند برای دستگاهی مانند این نمایشگر، حق بیمه پرداخت کنند یا خیر؟

بااین‌حال، اپل اولین شرکتی نیست که به‌سمت ساخت ربات‌های هوشمند می‌رود؛ چند وقت پیش‌بود که آمازون ربات 2300 دلاری آسترو خود را راه‌اندازی کرد؛ این ربات بعنوان یک “ربات خانگی برای نظارت بر خانه” عرضه شد. از جمله کارهایی که ربات آسترو می‌تواند انجام دهد عبارتنداز:

  • حرکت در اطراف خانه برای پیدا کردن شما و ارائه تماس‌ها، پیام‌ها، یادآوری‌ها و…
  • استفاده از آن بعنوان یک سیستم دوربین امنیتی از راه دور
  • استفاده از آن برای بررسی اتاق‌های خاص
  • و…

جدا از ربات آسترو آمازون، سامسونگ هم درسال‌های اخیر ربات موسوم به بالی خود را به‌نمایش گذاشته است. درحالیکه این محصول هنوز تجاری نشده است، اما سامسونگ مدعی است که می‌توان از آن بعنوان یک دستیار خانه هوشمند استفاده کرد.

حال باید دید ربات اپل چه کارایی‌هایی خواهد داشت؟ آیا این پروژه به سرانجام می‌رسد یا مانند پروژه خودرو لغو می‌شود؟ لطفاً نظر خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *