نرم افزار و اپلیکیشن

اپل به‌زودی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را در وب‌سایت خود توزیع کنند

براساس گزارش منتشرشده، به‌زودی توسعه‌دهندگان اپل می‌توانند برنامه‌های خود را در وب‌سایت‌هایشان عرضه کنند.

قوانین اتحادیه اروپا هر روز دارد اپل را مجبور به‌کارهایی می‌کند که اصلاً تمایلی به‌انجام دادن آن‌ها ندارد. اپل با فشارهای اتحادیه اروپا مجبور شد این اجازه را بدهد که کاربران، برنامه‌های خود را از فروشگاه‌هایی به‌جزء اپ‌استور دانلود کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد به‌زودی کاربران می‌توانند برنامه‌های موردنیاز خود را از سایت‌های توسعه‌دهندگان دانلود کنند.

به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، به‌زودی کاربران می‌توانند برنامه‌ها را از وب‌سایت توسعه‌دهندگان دانلود کنند و دیگر نیازی به استفاده از هیچ فروشگاهی نخواهد بود. البته این‌هم شرایط دارد که در ادامه به‌آن می‌پردازیم:

  1. این ویژگی فقط برای توسعه‌دهندگانی دردسترس خواهد بود که حداقل دوسال از عضویت آن‌ها در برنامه، برنامه‌نویس اپل می‌گذرد.
  2. حداقل یکی از برنامه‌های توسعه‌دهنده باید طی یکسال گذشته، 1 میلیون نصب داشته باشد.
  3. توسعه‌دهنده باید مورد جمع‌آوری داده‌ها شفاف باشد.
  4. توسعه‌دهنده فقط می‌تواند برنامه را از حساب توسعه‌دهندگی خود و فقط در وب‌سایت خود عرضه کند.

باتوجه به شرایطی که اپل اعلام کرده، فقط شرکت‌های بزرگ می‌توانند ازاین مزایا استفاده کنند و توسعه‌دهنده‌های کوچک شانسی نخواهند داشت.

قوانین جدید اپ استور

مزایای قرارداد جدید برای توسعه‌دهندگان

باتوجه به شرایط اعلام‌شده از سوی اپل، اپل دسته‌جدید از اپ‌استور را فعال می‌کند که در آن صرفاً بازی‌ها و برنامه‌های توسعه‌دهنده فهرست می‌شوند. این حالت می‌تواند یک موهبت برای شرکت‌هایی مانند Epic باشد که فروشگاه Epic Games را روی ویندوز و مکOS اجرا می‌کنند.

درمدل جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند کاربران را برای پرداخت‌ها به صفحات وب خارجی هدایت کنند و پرداخت را در وب‌سایت خود انجام دهند. این کار باعث می‌شود توسعه‌دهندگان بتوانند مالیات 30 درصدی اپل را دور بزنند. توسعه‌دهندگان همچنین مجاز به ایجاد طرح‌های سفارشی برای تبلیغات، تخفیف‌ها و سایر معاملات خود هستند. تا پیش‌ازاین آن‌ها مجبور بودند از قالب‌های طراحی‌شده توسط اپل استفاده کنند، اما اکنون دیگر هیچ اجباری وجود ندارد.

اواخر بهار امسال، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ها را مستقیماً از وب‌سایت خود توزیع کنند؛ درست مانند فایل نصبی که در macOS دانلود می‌شود. دراین حالت این برنامه‌ها به عملکرد سیستم، پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات کاربر و سایر موارد دسترسی خواهند داشت.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *