قیمت خودرو

اختلاف قیمت نجومی هونگچی H5 در بازار و کارخانه

اتومبیل مدل 2024 هونگچی H5 با قیمتی نجومی در بازار آزاد معرفی شد.

اوایل هفته بود که شماره‌گذاری خودرو لوکس هونگچی H5 آغاز شد. این مدل یکی از زیباترین محصولات چینی است که آن‌را رولز رویس چینی هم می‌نامند. در ادامه شماره‌گذاری، روز سه‌شنبه بود که فرآیند تحویل خودرو به مشتری آغاز و مشتریان توانستند اتومبیل خود را تحویل بگیرند.

گروه خودروسازی بهمن‌موتور، وظیفه واردات این محصول لوکس و گران‌قیمت را برعهده دارد. در زمان ثبت‌نام برای هونگچی H5 مدل 2024، مشتریان بایستی مبلغ 2 میلیارد و 760 میلیون‌تومان را به‌حساب شرکت واریز می‌کردند تا بتوانند آن‌را تحویل بگیرند.

اکنون که تنها دو روز از تحویل این محصول به مشتریان می‌گذرد، مالکان خودرو قیمت این محصول را در بازار آزاد 6 میلیارد و 700 میلیون‌تومان تعیین کرده‌اند؛ یعنی تقریباً 4 میلیارد گران‌تر از قیمت کارخانه.

هونگچی H5

حال باید دید بازار چه واکنشی به این قیمت نجومی نشان می‌دهد. آیا قیمت هونگچی H5 کاهش پیدا می‌کند یا باعث می‌شود قیمت سایر محصولات هم افزایش پیدا کند؟ امیدواریم قیمت‌ها افزایش پیدا نکنند چراکه بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد.

مشخصات هونگچی H5

این مدل از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ با ترزیق مستقیم سوخت استفاده می‌کند که قادر است 220 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. گیربکس 8 سرعته AT این محصول می‌تواند تمام قدرت تولیدی را به چرخ‌های این اتومبیل منتقل و دستگاه را به حرکت درآورد. ماشین لوکس هونگچی H5 می‌تواند به حداکثر سرعت 230 کیلومتر برسد و مصرف سوخت آن برای هر 100 کیلومتر، 7 لیتر می‌باشد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *