ریپورتاژ آگهی

تبلت طراحی، انتخاب مناسب طراحان گرافیک

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تبلت طراحی ابزاری ضروری برای خلق آثار هنری و طراحی های گرافیکی است. فرقی ندارد یک طراح مبتدی باشید یا یک هنرمند دیجیتال با تجربه؛ تبلت مناسب طراحی، تصویر سازی را برای شما آسان تر می کند و می توانید خلاقیت خود را به تصویر بکشید. تبلت های طراحی به عنوان تبلت های گرافیکی یا تبلت هنری نیز شناخته می شوند که نه تنها برای طراحان دیجیتال بلکه برای کاربران معمولی و اداری نیز می توانند مناسب باشند.

انتخاب بهترین تبلت برای طراحی نیازمند یک راهنمای مناسب است چون با توجه به گستردگی مدل، بدون شک در هنگام خرید دچار سردرگمی خواهید شد. اما نگران نباشید در این مقاله به شما خواهیم گفت یک تبلت طراحی خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد و در آخر نیز چند مدل از بهترین تبلت های طراحی را معرفی خواهیم کرد.

اندازه صفحه نمایش تبلت طراحی

اندازه صفحه نمایش اولین نکته ای است که در هنگام خرید تبلت نقاشی دیجیتال باید در نظر داشته باشید. نمایشگر بزرگ به شما کمک می کند تسلط کامل بر طراحی را داشته باشید، بنابراین اگر از تبلت برای کارهای طراحی دقیق و ریز استفاده می کنید باید مدلی با نمایشگر بزرگ را انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که نمایشگر بزرگ حمل را نیز دشوار می کند، در این مورد ما نمایشگر 12 اینچ مانند ایپد پرو 12.9 اینچ را پیشنهاد می کنیم. ایپد پرو نمایشگر باکیفیتی دارد و از طرفی نیز قيمت تبلت ايفون در مقایسه با برخی مدل های سایر برندهای دیگر به صرفه تر است.

اندازه صفحه نمایش تبلت طراحی

اهمیت وضوح صفحه نمایش در تبلت مناسب طراحی

مورد دیگری که در هنگام انتخاب تبلت طراحی گرافیکی باید به آن توجه شود وضوح صفحه نمایش است. از آنجایی که در تبلت طراحی کیفیت نمایش بسیار مهم است بنابراین باید مدل انتخابی شما وضوح بالایی داشته باشد تا بتوانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. البته اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و یا فقط طراحی های ساده را انجام می دهید، با یک تبلت طراحی ارزان و معمولی نیز می توانید نیاز خود را برطرف کنید.

نوع صفحه نمایش تبلت گرافیکی

تبلت های طراحی در انواع صفحه نمایش در بازار موجود هستند. مدل های ارزان قیمت دارای صفحه نمایش LCD هستند و مدل های حرفه ای نیز از نمایشگرهای با کیفیت بالای OLED استفاده می کنند. اگر استفاده معمولی از تبلت دارید نمایشگر LCD انتخاب مناسبی است اما اگر کاربر حرفه ای هستید بهتر است تبلتی با نمایشگر OLED را تهیه کنید.

نوع صفحه نمایش تبلت گرافیکی

پردازنده تبلت طراحی

پردازنده قدرتمند عملکرد بهتر و سریع تری را ممکن می سازد. بنابراین در هنگام خرید تبلت برای طراحی باید به این نکته نیز توجه کنید که مدل انتخابی شما باید پردازنده قدرتمندی نیز داشته باشد. سامسونگ از پردازنده های مختلفی در تبلت های خود استفاده می کند که قيمت تبلت هاي سامسونگ بر اساس هر مدل متفاوت است.

حافطه رم و فضای ذخیره سازی

حافظه رم نیز در تبلت طراحی اهمیت بالایی دارد و با داشتن فضای رم بیشتر می توانید عملکرد روان‌تری داشته باشید. علاوه براین، با داشتن فضای کافی می توانید فایل ها، برنامه‌ها و پروژه‌های طراحی بیشتری ذخیره کنید بنابراین میزان فضای ذخیره سازی نیز در این مورد بسیار مهم است.

آیا دوربین برای تبلت نقاشی مهم است

تبلت ها دوربین با کیفیتی ندارند و برای عکاسی مناسب نیستند. معمولا تبلت ها با یک دوبین در جلو و یک یا دو دوربین در پشت عرضه می شوند که کیفیت متوسطی دارند و برای اسکن استاد و ضبط فیلم های آموزشی مناسب هستند.

پشتیبانی از قلم

قلم از ضروری ترین لوازم جانبی برای تبلت طراحی است. کسانی که تبلت را برای طراحی دیجیتال و نقاشی می خواهند باید در نظر داشته باشند که مدل انتخابی آنها قابلیت پشتیبانی از قلم با عملکرد روان را داشته باشد. معمولا همراه تبلت های طراحی قلم نیز عرضه می شود و لازم نیست به صورت جداگانه آن را تهیه کنید.

کدام سیستم عامل برای تبلت طراحی بهتر است؟

به طور کلی تبلت ها با سه سیستم عامل IOS، اندروید و یا ویندوز عرضه می شوند. تبلت های اپل با سیستم عامل IOS، تبلت های مایکروسافت نیز با سیستم عامل ویندوز و تبلت سایر برندهای دیگر نیز با سیستم عامل اندروید عرضه می شوند. در واقع تمامی سیستم عامل ها قابلیت پشتیبانی از برنامه ها و اپ های کاربردی را دارند و نوع سیستم عامل زیاد مهم نیست. شایان ذکر است تبلت های اندرویدی تنوع مدل گسترده تری دارند و در میان آنها می توانید از تبلت ارزان و خوب تا مدل های گران قیمت پیدا کنید.

قیمت تبلت طراحی گرافیکی

قیمت تبلت طراحی گرافیکی

تبلت ها در انواع قیمت عرضه می شوند و بسته به برند و نوع مشخصات متفاوت است. مورد دیگر اینکه قیمت تبلت طراحی سامسونگ نسبت به آیپدهای اپل تنوع بیشتری دارد و با رنج قیمت های مختلفی می توانید تهیه کنید. اما به طور کلی انتخاب تبلت طراحی به بودجه شما ارتباط مستقیمی دارد و قبل از خرید باید بودجه خود را مشخص کنید.

برخی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار برای کار طراحی و گرافیک عبارتند از:

  • آیپد پرو 12.9 اینچ
  • سامسونگ گلکسی تب S8 اولترا
  • سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا
  • Xencelabs Pen Display 24 (2023)
  • آیپد ایر 2022
  • XP-Pen Artist 16
  • مایکروسافت سرفیس پرو ۹
  • Wacom Cintiq 22

خرید تبلت طراحی با قیمت مناسب در آترین کالا

در این مقاله توضیح دادیم که تبلت طراحی گرافیکی باید چه مشخصاتی داشته باشند و در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنید. با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید بهترین تبلت برای کار طراحی و گرافیک را برای خود انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی آترین کالا مدل های مختلفی از تبلت مناسب طراحی دیجیتال و نقاشی را عرضه می کند که شما می توانید با مراجعه به این سایت و مقایسه مشخصات و قیمت مدل های موجود، بهترین تبلت طراحی را برای خود انتخاب و با قیمت مناسب و ضمانت اصالت و سلامت تهیه کنید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *