موبایل

اندروید 15 مانند گوشی‌های آیفون می‌توان درصد «سلامت باتری» را نمایش دهد!

سال‌هاست که کاربران آیفون از ویژگی جذاب سلامت باتری بهره می‌برند، درحالیکه کاربران اندروید از آن محروم بوده‌اند. اما به‌نظر می‌رسد این ویژگی قرار است به تلفن‌های اندرویدی نیز اضافه شود. در ادامه برای جزئیات بیشتر با رایااستور همراه باشید.

ویژگی Battery Health به‌کاربران کمک می‌کند تا از وضعیت باتری خود آگاه شوند. آن‌ها می‌توانند ببینند که باتری آن‌ها چه وضعیتی دارد و چقدر آسیب دیده است. براساس گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشرشده، به‌نظر می‌رسد کاربران اندروید در آپدیت اندروید 15 می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند شوند.

ویژگی سلامت باتری آیفون

اندروید اتوریتی و نایل سادیکوف «سردبیر تلگرام گوگل نیوز»، مدعی هستند که در آپدیت اندروید 14 QOR2 بتا 2 که اخیراً منتشرشده، بصورت تصادفی به صفحه‌ای پنهان برخورد کرده‌اند که “سلامت باتری” را نشان می‌دهد.

آن‌ها گفته‌اند علیرغم اینکه این ویژگی درحال‌حاضر غیرفعال است، اما تجزیه‌وتحلیل کد نشان می‌دهد که این ویژگی می‌تواند بصورت تخمینی، درصد شارژ باتری را نشان دهد. به‌عبارت دیگر آن‌ها بیان می‌کنند که این همان ویژگی درصد سلامت باتری در گوشی‌های آیفون اپل است.

باوجود اینکه هنوز مشخص نیست این ویژگی چه‌زمانی دردسترس قرار می‌گیرد، اما اندروید اتوریتی معتقد است که این ویژگی در اندروید 15 عرضه می‌شود. آن‌ها براین باورند که این ویژگی در ابتدا بصورت انحصاری برای گوشی‌های پیکسل عرضه می‌شود و سپس برای سایر برندها منتشر خواهد شد. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست چراکه ممکن است گوگل فعلاً قصد عرضه این ویژگی را نداشته باشد.

ویژگی سلامت باتری اندروید

با عرضه اندروید 14، توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث با داشتن API باتری توانستند سلامت باتری را تخمین بزنند؛ همچنین آخرین نسخه Pixel Feature Drop نیز قبلاً نمایشگر «اطلاعات باتری» را معرفی کرد که می‌تواند تعداد چرخه باتری و تاریخ ساخت آن‌را نمایش دهد. بااین‌تفاسیر به‌نظر می‌رسد راه برای معرفی نسخه بومی «سلامت باتری» برای سیستم‌عامل اندروید هموار شده اما همچنان باید منتظر بمانیم و ببینیم که گوگل چه تصمیمی می‌گیرد.

نظرشما درباره این ویژگی چیست؟ چقدر آن‌را کاربردی می‌بینید؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران رایااستور درمیان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید