نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل‌پلی با ویژگی «تأیید بیومتریک»، امنیت خرید را افزایش می‌دهد

گوگل‌پلی در آپدیت جدید، امنیت خرید کاربران را افزایش می‌دهد.

گوگل‌پلی قصد دارد برای افزایش امنیت و ساده‌سازی تجربه خرید، آپدیت جدیدی را برای سیستم تأیید خرید خود پیاده‌سازی کند. این آپدیت کاربران را مجاب می‌کند که ویژگی تأیید خرید را فعال کنند تا از خریدهای تصادفی جلوگیری شود و امنیت آن‌ها افزایش پیدا کند.

به‌گزارش گیزچاینا، تا پیش‌از این اگر ویژگی «تأیید خرید» را فعال می‌کردید، میبایستی برای هر تراکنش رمز عبور حساب گوگل خود را وارد می‌کردید. اگرچه این‌کار امنیت خرید را افزایش می‌دهد، اما شاید کمی کسل‌کننده باشد و باعث شود که بسیاری از کاربران، این ویژگی را غیرفعال کنند.

تقویت امنیت خرید گوگل‌پلی با تأیید بیومتریک

در آپدیت جدید، گوگل رویکرد دیگری اتخاذ کرده و به‌کاربران اجازه می‌دهد از طریق بیومتریک خریدهای خود را تأیید کنند؛ مثلاً استفاده از اثرانگشت یا تشخیص چهره. این‌کار باعث می‌شود فرآیند تأیید خرید ساده شود و دیگر نیازی به وارد کردن و حفظ‌شدن رمزعبور نیست.

تأیید خرید در گوگل‌پلی

این اقدام گوگل می‌تواند کاربران را مجاب کند که ویژگی «تأیید خرید» را فعال کنند و امنیت تراکنش‌های خود را بالا ببرند. درنظر داشته‌باشید که این به‌روزرسانی فقط برای سیستم صورتحساب گوگل‌پلی اعمال می‌شود و تأثیری روی تراکنش‌هایی که خارج از گوگل‌پلی انجام می‌شوند مانند خریدهای مستقیم در برنامه‌ها، ندارد.

برای فعالسازی تأیید خرید با احراز هویت بیومتریک، کافیست به تنظیمات در نمایه خود بروید و گزینه تأیید خرید (Purchase verification) را پیدا کنید. با واردشدن به این بخش، می‌توانید تأیید بیومتریک (Biometric verification) را فعال کنید. درنظر داشته باشید که این مراحل باید برای هر حساب گوگل و دستگاهی که استفاده می‌کنید، تکرار شود.

با فعالسازی تأیید خرید، تمامی خریدهای گوگل‌پلی اعم‌از برنامه‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها و… به تأیید اثرانگشت یا تشخیص چهره نیاز دارند.

گوگل با این به‌روزرسانی، امنیت کاربران گوگل‌پلی را در اولویت قرار می‌دهد و در عین حال تجربه خرید یکپارچه‌ای راهم حفظ می‌کند. نظرشما درباره آپدیت جدید گوگل‌پلی چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *