هوش مصنوعی

Bixby دستیار مجازی سامسونگ به هوش‌مصنوعی مجهز می‌شود

Bixby سامسونگ می‌تواند ویژگی‌های هوش‌مصنوعی ChatGPT را دریافت کند.

براساس اعلام ماه گذشته یکی از مدیران سامسونگ، Bixby (دستیار مجازی سامسونگ) قابلیت‌های هوش‌مصنوعی را دریافت می‌کند و هوشمندتر می‌شود.

وون‌جون چوی معتقد است که با ظهور هوش‌مصنوعی و LLM (مدل زبان بزرگ)، باید نقش بیکسبی دوباره تعریف شود تا این دستیار مجازی به هوش‌مصنوعی مولد تجهز شود. این مدیر بلندپایه درباره نادیده گرفته‌شدن دستیار مجازی سامسونگ گفت: “Bixby مدت زیادی است که وجود دارد، اما تاکنون مورد بی‌مهری قرار گرفته و درحالیکه سامسونگ ویژگی‌های Galaxy AI را به برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف اضافه کرده است، هیچ کاری برای این قابلیت انجام نداده است”.

متأسفانه اطلاعات زیادی درباره دستیار مجازی بیکسبی سامسونگ وجود ندارد و مشخص نیست که آیا Bixby به یک ربات‌چت هوش‌مصنوعی مکالمه کامل مانند ChatGPT و Google Gemini تبدیل می‌شود یا خیر؟

به‌گفته اندرویداتوریتی، مدیراجرایی سامسونگ اعلام کرده که این شرکت سخت تلاش می‌کند تا ویژگی‌های هوش‌مصنوعی را به دستیار دیجیتال اصلی خود اضافه کند. سامسونگ پیش‌تر اعلام کرده بود که بیکسبی با گلکسی AI در گوشی‌های‌هوشمند وجود خواهد داشت؛ حتی این شرکت در جریان نمایشگاه CES 2024 نیز گفت: “هوش‌مصنوعی به SmartThings و Bixby کمک می‌کند تا با یکدیگر همکاری کنند”.

حال باید دید سامسونگ چه تغییراتی در دستیار مجازی خود اعمال و آن را به چه محصولی تبدیل می‌کند؟ لطفاً نظرتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *