خودرو

تست بُرد BMW i7 xDrive60 در دنیای واقعی

خودرو الکتریکی BMW i7 بهترین عملکرد را در مصرف باتری دارد و با یکبار شارژ می‌تواند تا 800 کیلومتر را رانندگی کند.

اتومبیل BMW i7 اولین خودرو برقی فول‌سایز این برند است و باید استانداردهای بسیار زیادی را رعایت کند تا بتواند جانشین شایسته‌ای برای سری 7 باشد. دراین مقاله قصد داریم روی باتری و بهره‌وری انرژی این دستگاه تمرکز کنیم.

طراحی BMW i7

بحث‌های زیادی درباره ظاهر i7 وجود دارد، اما نباید فراموش کرد که یکی از پیشرفته‌ترین خودورهای برقی بازار است. این خودرو از فناوری‌های لوکس و پیشرفته بهره می‌برد که باعث می‌شود تجربه رانندگی منحصربه‌فردی را تجربه کنید.

طراحی نمای جلوی BMW i7

مدلی که دراین مقاله مورد آزمایش قرار گرفته، BMW i7 xDrive60 است که با AWD و خروجی 400 کیلووات (544 اسب‌بخار) قدرت عرضه می‌شود. دراین بررسی کوتاه، قدرت دستگاه ملاک نیست، بلکه بُرد آن اهمیت دارد که باوجود باتری بزرگ 105.7 کیلوواتی باید بسیار زیاد باشد. در تصویر زیر می‌توانید عملکرد BMW i7 را در زمان رانندگی با سرعت ثابت و در یک مکان را با سایر خودروها مقایسه کنید:

مدل i7 حدود 3 تن وزن دارد و جزء خودروهای بزرگ و سنگین محسوب می‌شود، بااین‌حال سطح مصرف انرژی قابل‌توجهی دارد. ازنظر طراحی، i7 خیلی آیرودینامیک نیست و طراحی زاویه‌ای دارد، اما در واقعیت دارای ضریب درگ پایین Cd 0.24 است.

سایت arenaev این خودرو را در سه سرعت 60، 90 و 130 کیلومتر تست کرده است. در اولین تست، BMW i7 با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت توانست از باتری بزرگ خود به خوبی استفاده کند و با یک‌بار شارژ می‌تواند به بُرد 800 کیلومتر برسد.

وقتی سرعت به 90 کیلومتر می‌رسد، اتومبیل به بُرد 550 کیلومتری می‌رسد که نسبت‌به سرعت 60 کیلومتر افت زیادی دارد. بااین‌حال، 550 کیلومتر تقریباً یک سفر یک‌روزه می‌شود و این یک نتیجه عالی است.

سرعت 130 کیلومتر، سرعتی است که ما را تحت تأثیر قرار داد. دراین سرعت مصرف خودرو کاهش پیدا می‌کند و اتومبیل می‌تواند با افت خیلی کمی با یکبار شارژ تا 506 کیلومتر را رانندگی کند و همچنان باتری داشته باشد.

طراحی عقب BMW i7

درنهایت، هرچه سرعت BMW i7 بالاتر می‌رود، کارایی خودرو بهتر می‌شود و مصرف بهینه‌تری از باتری دارد. شاید کارایی دلیل اصلی برای خرید این خودرو با قیمت بالای 100000 یورو نباشد، اما قطعاً می‌تواند به عملکرد عالی i7 کمک کند.

نظرشما درباره BMW i7 چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید