ریپورتاژ آگهی

نحوه خرید موس گیمینگ حرفه ای | چه موس گیمینگی بخرم؟

بسیاری از از کاربران به انجام بازی های حرفه ای مشغول هستند و فکر می‌کنند انتخاب یک موس گیمینگ گران قیمت همه چیز را برای آن ها ساده تر می‌کند اما به عنوان یک گیمر حرفه ای 10 ساله نکات بسیار زیادی را به شما توضیح خواهم داد که این نکات نه تنها باعث سرعت عمل بالاتر شما خواهد شد ، بلکه می‌تواند یک دانش و آگاهی بسیار ارزشمند ومفیدی برای شما داشته باشد.

فراموش نکنید ما به دنبال انتخاب بهترین موس بازار برای شما هستیم تا نگذاریم به راحتی حریفانتان شما را غافل گیر کنند اما ما مسئولیت تازه کار بودن شما را نمی پذیریم و بهتر است برای این کار کمی تمرین کنید . اما اگر حرفه ای هستید، شانس به شما رو کرده است پس پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله کوتاه و موثر همراه ما باشید .

1-سبک بازی

اولین موردی که بهتر است به آن توجه کنید سبک بازی شما است و نوع بازی ای که قرار است از یک موس گیمینگ استفاده کنید بعضی از گیمرها بیشتر سرعت را در اولویت خود قرار می‌دهند در حالی که برخی دیگر به دقت اهمیت می‌دهند و البته بازیکنانی هم هستند که هر دو را جزو ملاک های اساسی خود در نظر می‌گیرند .

انواع سبک بازی

چه زیباست اگر بازی تخصصی را انجام می‌دهیم بر اساس همان بازی ، موس گیمینگ مورد نظر خود را خریداری کنید . بنابراین انواع سبک های بازی در ادامه به شما توضیح داده خواهد شد :

سبک RPG : همانطور که بیشتر گیمرها می‌دانند این سبک ، به بازی های نقش آفرینی گفته می‌شود که شما می توانید شخصیت های خود را ساخته و به ماجراجویی بپردازید و به مرور پیشرفت کنید .

سبک MMO:  یک سبک بازی آنلاین است که بازیکنان می‌توانند در آن با بازیکنان دیگر در سرتاسر جهان به بازی کردن بپردازند و تعامل کنند ، این سبک بازی یکی از محبوب ترین بازی های آنلاینی است که به صورت 24 ساعته و پایدار بر روی اینترنت قابل بازی هستند .

سبک MOBA : در این نوع سبک ، دو تیم مجزا ، با کاراکترهایی همراه با ویژگی های خاص ، وجود دارد که برای اهدافی خاص به نبرد می‌‎پردازند .

سبک RTS : در این بازی ها شما با یک یا چند قبیله مبارزه می‌کنید و برای بقا نیاز به برنامه ریزی و سرعت عمل دارید .

سبک FPS : سبکی از بازی است که بازیکن به عنوان یک شخصیت درون بازی در دنیای سه بعدی با استفاده از اسلحه به بازی کردن و رقابت با دشمنان می‌پردازند .

حال که مشخص شد کدام بازی را قرار است انتخاب ‌کنید وارد بخش بعدی یعنی میزان دکمه های موس گیمینگ می‌شویم .

2-میزان دکمه های موس گیمینگ

بیشتر موس‌های گیمینگ دارای دکمه های اضافی هستند که برای عملکردهای مختلف ، می‌توانید آن ها را برنامه ریزی کنید . تعداد دکمه ها می‌توانند از دو الی بیست دکمه متغیر باشند ، هر چه میزان دکمه ها افزایش می‌یابد ، ویژگی های مورد استفاده شما در آن بازی هم به مراتب باید بیشتر باشد . به عنوان مثال در بازی های MMO و MOBA هر کاراکتر ویِژگی های خاصی دارد که شما باید آن ها را به سرعت مورد استفاده قرار دهید .

بنابراین نیاز است که بر روی موس شما تعداد دکمه های بالایی هم وجود داشته باشد و بالعکس برای بازی های سبک FPS و RTS شما نیاز کم تری به تعداد کلید های زیاد خواهید داشت بنابراین میزان 6 دکمه برای بازیکنان حرفه ای قابل قبول است که در این صورت خرید موس گیمینگ تسکو را به شما پیشنهاد می‌کنیم که گزینه های زیادی را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار می‌دهد .

3-DPI( دقت موس ) موس گیمینگ

DPI یا نقطه بر اینچ معیاری است که به شما نشان می‌دهد موس چه میزان حساس است هر چه DPI بالاتر باشد ، ماوس حساس تر است . به باور بعضی ها DPI بالا نشان گر بهتر بودن موس است اما این حقیقت ندارد . هر چه میزان DPI بالاتر باشد موس حساس تر است . بعضی از بازیکنان حرفه ای ، دوست دارند DPI بالاتری داشته باشند تا بتوانند حرکات سریع تری انجام دهند ، در حالی که برخی دیگرDPI کم تر را انتخاب می‌کنند .

بهترین موس گیمینگ

DPI کم تر مخصوصا در بازی های سبک شوتر بسیار پرکاربردتر است و بسیاری از بازیکنان بین المللی از DPI پایین تر استفاده می‌کنند تا هدف گیری دقیق تری داشته باشند . همچنین موس هایی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد در هر لحظه DPI موس را تنظیم کنند .

4-Polling Rate یا نرخ تازه سازی موس گیمینگ

در واقع به تعداد دفعات ارتباط موس با کامپیوتر گفته می شود . هر چه این نرخ بالاتر باشد به این معنی است که موس اطلاعات را سریع تر به رایانه ارسال می‌کند که مخصوصا برای بازی های رقابتی بسیار ارزشمند است و ارتباط مستقیم با نرخ تازه سازی مانیتور شما هم خواهد داشت که البته شما می توانید با سرچ نرخ تازه سازی موس گیمینگ در گوگل اطلاعات بسیار دقیقی از آن بدست آورید.

موس گیمینگ بلوتوثی

5-وزن و سایز موس گیمینگ

به جایی رسیدیم که این بخش ، بسته به نظر شخصی شما خواهد داشت . چرا که بعضی از گیمرها یک موس سبک وزن را برای حرکات سریع دوست دارند ، در حالی که بعضی دیگر موس سنگین تر را برای کنترل بیشتر در بازی ترجیح می‌دهند .

وزن موس هم مهم است .بعضی از گیمرها دست‌های بزرگ تری دارند و به موس بزرگتری هم نیاز پیدا می‌کنند در حالی که برخی دیگر دست های کوچک تری دارند و به موس های سبک تر نیاز خواهند داشت و در آخر بهتر است قبل از هر چیزی چند نمونه موس را بر روی دستان خود تست کنید تا متوجه شوید کدام یک برای شما بهتر است .

6-موس گیمینگ سیم دار یا بی سیم

آیا خرید موس گیمینگ باسیم را ترجیح می‌دهید یا موس بی سیم نیاز شما را برطرف می‌کند ؟ سوال بسیاری از کاربران همین است ، کدام را بخریم ؟ اما پاسخگویی آن بسیار ساده است ، گیمرهای حرفه ای ترجیح می‌دهند از یک موس گیمینگ باسیم استفاده کنند و به شدت از موس های وایرلس دوری می‌کنند اما باز هم ما نمی‌توانیم به شما مورد خاصی را تحمیل کنیم اما می‌توانیم به شما کمک کنیم.

موس های بی سیم معمولا راحت تر هستند چرا که دیگر نیازی نیست آن کابل های شلخته و بلند را در اطراف خود داشته باشید اما گران تر هستند و فراموش نکنید موس‌های بی سیم ممکن است حتی چند میلی ثانیه تاخیر ارسال اطلاعات را داشته باشند که برای یک گیمر حرفه ای بسیار مهم است . اگر قرار است موس بی سیم گیمینگ استفاده کنید حتما فرکانس 2.4 گیگاهرتزی آن را تهیه کنید که سرعت انتقال اطلاعات سریع تری را به شما ارائه می‌دهد .

موس های باسیم ارزان تر هستند ، نیازی به باتری ندارند اما اگر سیم مانع شما شد می‌توان با آن مقابله کرد اما سرعت بسیار بیشتری را در اختیار شما می‌گذارند و در نهایت این تصمیم شما است : راحتی یا هزینه ! 

7-نحوه گرفتن موس گیمینگ

یکی دیگر موارد بسیار مهم که باید آن را در نظر بگیرید نحوه گرفتن موس است ، احتمالا این را نمی‌دانستید ، اما سبک های گرفتن موس می‌تواند به شما در بازی ها کمک کند بعضی از گیمر ها دوست دارند موس گیمینگ را با تمام دست خود بگیرند ، در حالی که بعضی دیگر فقط از نوک انگشتان و انگشت اشاره استفاده می‌کنند .

موس گیمینگ

حالت‌های گرفتن مختلفی وجود دارد : کف دست ، پنجه  و نوک انگشت هر کدام مزایا و معایبی دارند و در نهایت توصیه می کنیم در گوگل روش های گرفتن موس را سرچ کنید تا با انواع آن بیشتر آشنا شوید و بهتر است هر کدام را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهتر است .

خرید موس گیمینگ در فروشگاه بابلو

انتخاب یک موس گیمینگ برای تجربه بازی بهتر ، برای هر کاربری ارزشمند است فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود ، مانند سبک بازی ، میزان دکمه ها ، DPI ، نرخ تازه سازی ،  وزن ، اندازه ، بی سیم یا باسیم و سبک گرفتن ، و در نهایت باید موس های مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک بهتر است .

فراموش نکنید خرید لوازم جانبی کامپیوترازبابلو به شما کمک می‌کند در کنار کیفیت بالای محصولات گزینه مناسبی را با گارانتی و ضمانت شرکتی خریداری کنید و در نهایت اگر انتخاب مدلی برای شما سخت باشد فروشگاه بابلو از طریق پشتیبانی می تواند مشکل شما را حل کند و همچنین آن ها سعی می‌کنند قیمت مناسبی هم بر روی محصولات خود لحاظ کنند .

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *