ریپورتاژ آگهی

مهم‌ترین اقدامات پس از ریجکت شدن ویزای کانادا

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که افراد هنگام درخواست ویزا برای هر نوع مهاجرتی به کانادا دارند، تایید شدن یا رد درخواستشان است. همان‌طور که می‌دانید بسته به اهدافی که برای مهاجرت دارید اعم از کار، تحصیل، تجارت و … بدون صدور ویزا نمی‌توانید وارد خاک کانادا شوید. بنابراین بهتر است که با رعایت تمام قوانین مهاجرتی، شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش بدهید.

اما اگر شما نیز با مورد ریجکت شدن ویزا مواجه شده‌اید، با ما همراه باشید تا با مجموعه اقدامات لازم پس از ریجکت شدن ویزای کانادا و تلاش برای پیدا کردن راهی بهتر جهت مهاجرت را برایتان توضیح دهیم.

اهمیت داشتن وکیل مهاجرتی بعد از ریجکت شدن ویزا

شاید یکی از مهم‌ترین اشتباهات افراد متقاضی که منجر به ریجکت شدن تقاضای آنها برای صدور ویزا می‌شود، نداشتن وکیل مهاجرتی باشد. این احتمال وجود دارد که به دلیل نداشتن اطلاعات و دانش کافی درباره کلیه قوانین مهاجرتی کانادا، مدارک را ناقص فرستاده باشید یا  در یکی از مراحل اشتباهی رخ داده باشد که منجر به رد درخواست شما شده است.

اگرچه رد درخواست ویزای شما توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ، می‌تواند امید شما برای شروع زندگی در کانادا را از بین ببرد، اما خبر خوب این است که بسته به ویزایی که برای آن درخواست کرده‌اید و دلیل رد شدن آن، ممکن است همچنان گزینه‌هایی وجود داشته باشد که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر قبلا وکیل مهاجرتی نداشته‌اید یا وکیل شما تجربه کافی برای این کار را نداشته است، شما می‌توانید برای جلوگیری از ریجکت شدن مجدد و پیدا کردن بهترین راه‌ها برای درخواست دوباره ویزا، از یک وکیل مهاجرتی باتجربه کمک بگیرید.

وکلا و مشاوران مهاجرتی باتجربه به دلیل اطلاعات زیادی که درباره قوانین موجود برای مهاجرت به کانادا دارند، می‌توانند بعد از بررسی وضعیت شما و دلایل ریجکت شدن درخواستتان، بهترین راه‌کارها که احتمال رد شدن مجدد را بسیار کم می‌کند را به شما پیشنهاد دهند. در نتیجه می‌توانید مجددا درخواست دهید و شرایط مهاجرت را برای خود فراهم کنید.

شما همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و نیز حل مشکل ریجکتی ویزای خود با کارشناسان و وکیل رسمی مهاجرت به کانادا در موسسه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید.

نکات مهمی که باید قبل از درخواست مجدد برای ویزا به آن دقت شود!

نکات مهمی که باید قبل از درخواست مجدد برای ویزا به آن دقت شود!

علاوه بر داشتن وکیل مهاجرتی، مهم‌ترین اقدامات پس از ریجکت شدن ویزای کانادا به دو موضوع مهم بستگی دارد که عبارتند از:

  • برای چه روشی درخواست ویزا داده‌اید؟ (منظور این است که قرار بوده است از چه طریقی مانند تحصیل، کار و … به کانادا مهاجرت کنید)
  • علت رد شدن ویزای شما چه بوده است؟

پاسخ صحیح و واقع‌بینانه به این دو سوال می‌تواند بهترین اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا را برای شما و وکیلتان مشخص کند.

همچنین مساله مهم دیگری که وجود دارد این است که تعیین کنید آیا پرونده شما واقعا «رد شده است» یا فقط «بازگردانده شده است». این تمایزی است که ممکن است اکنون برای شما روشن نباشد، اما درک تفاوت بین این دو اصطلاح قبل از هرگونه تلاش برای اقدام مجدد جهت درخواست ویزا و جلوگیری از ریجکت شدن دوباره آن، بسیار مهم است.

تفاوت رد شدن ویزا با برگردانده شدن آن

اگر افسر ویزا که مسئول بررسی پرونده درخواست مهاجرت شما به کانادا بوده است، تشخیص دهد که درخواست شما حداقل شرایط لازم برای صدور ویزای مورد نظر شما را ندارد، درخواست را رد می‌کند؛ مثلا ممکن است برای روش اکسپرس اینتری تقاضا داده باشید، ولی حداقل امتیاز مورد نظر برای شما به دست نیامده باشد.

گاهی نیز ممکن است افسر پرونده درخواست شما را به دلایل پزشکی یا جنایی رد کند که به‌ندرت اتفاق می‌افتد. به‌طورکلی نیز در صورت رد درخواست شما، هزینه‌های پردازش دولتی پرداخت شده به شما بازپرداخت نمی‌شود و اگر بخواهید درخواست مجدد داشته باشید، باید همه هزینه‌ها را دوباره پرداخت کنید.

اما اگر درخواست شما رد نشود و تنها به شما بازگردانده شود، به این معنی است که شما مدارک کافی برای اثبات واجد شرایط بودن خود ارائه نکرده‌اید. همچنین در صورتی ‌که در زمان دریافت پرونده شما توسط مقامات مهاجرت، سهمیه برنامه‌ای که تحت آن درخواست داده‌اید، تکمیل شده باشد، ممکن است درخواست شما بدون تایید برگردد.

اگر به این صورت درخواست شما به شما بازگردانده شود، هزینه‌ها به شما برگردانده می‌شود تا مجددا مدارک را تکمیل و ارسال کنید یا در تاریخ دیگری درخواست داشته باشید که ظرفیت صدور ویزای مورد نظر وجود داشته باشد.

در صورتی ‌که ویزای شما برگردانده نشود و کلا رد شده باشد، اوضاع می‌تواند کمی پیچیده‌تر شود. اگر ویزای شما به دلیل عدم پذیرش پزشکی یا کیفری رد شد، باید با یک وکیل واجد شرایط مهاجرت کانادا تماس بگیرید تا بیشتر به شما مشاوره دهد.

اگر درخواست شما برای مدارک ناکافی رد شد، بسته به اینکه آن‌ها چه بوده‌اند، می‌توانید به کانادا بروید اما باید مدارک خود را مجدداً ارزیابی کنید. توصیه می‌شود باز هم از یک وکیل مهاجرت باتجربه کمک بگیرید که می‌تواند به تصحیح هرگونه اشتباهی که در درخواست اولیه شما انجام شده است کمک کند و شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

لازم به ذکر است که رد ویزای موقت (دانشجویی، کاری یا توریستی) به این معنی نیست که نمی‌توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. درواقع، بسیاری از امتناع‌های ویزاهای موقت به این دلیل است که افسر ویزا نگران است که شما پس از پایان وضعیت خود مانند دانشجو بودن، کانادا را ترک نکنید.

لازم به ذکر است اگر درخواست شما به دلیل تکمیل ظرفیت برگردانده شود، متاسفانه ممکن است در تاریخ نزدیک شانس مهاجرت به آن روش را نداشته باشید، ولی می‌توانید بعد از مشاوره با یک وکیل مهاجرتی خوب روش دیگری را برای درخواست بعدی خود انتخاب و مدارک را بر اساس همان روش جدید تکمیل کنید.

همچنین درصورتی‌که درخواست شما به دلیل مفقود شدن مدارک یا تکمیل نادرست مدارک بازگردانده شد، با ارائه مدارک تصحیح‌شده و صرف درخواست مجدد به‌راحتی می‌توان بر این مشکل غلبه کرد.

مراحل و مهم‌ترین اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا

مراحل و مهم‌ترین اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا داده شد، تا حدودی متوجه‌ شده‌اید که چه اقداماتی باید در صورت ریجکت شدن درخواست ویزا انجام داد. به طور کلیف شما باید در این شرایط آرامش خود را حفظ کنید و به فکر چاره‌ای باشید تا مشکلتان حل شود.

اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر مراحل و اقداماتی که باید بعد از رد شدن درخواست شما انجام شود را جهت رفع ریجکتی بیان کنیم، به ترتیب زیر است:

1.درخواست مجدد ویزا بعد از مشورت با وکیل مهاجرتی

وکیل مهاجرتی بعد از بررسی‌های لازم یا اشتباهات درخواست قبلی را حل می‌کند و درخواست مجدد  می‌دهد یا با توجه به وضعیت شما روش بهتری را پیشنهاد خواهد کرد که شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

2.اعتراض در دادگاه عالی

اگر وکیل تشخیص دهد که همه مدارک موردنیاز و شرایط کاملا صحیح هستند و بی‌دلیل درخواست شما رد شده است، ممکن است پیشنهاد شکایت به دادگاه عالی کانادا را بدهد. در این شکایت شما ابراز خواهید کرد که نحوه بررسی و اعلام نتیجه در مورد درخواست ویزای شما منطقی و درست نبوده و نیاز است که توسط کارشناسان دیگری نیز بررسی شود. اگر حق با شما باشد، ویزا صادر خواهد شد.

زمان اقدام مجدد پس از رد شدن یا برگردانده شدن ویزای کانادا

متناسب با علت رد شدن یا برگشت درخواست ویزای شما، زمان اقدام مجدد متفاوت است؛ به عنوان مثال اگر به دلیل کامل نبودن مدارک، درخواست شما برگشت خورده باشد، باید هرچه سریع‌تر مدارک را مجددا تکمیل و برای اداره مهاجرت ارسال کنید؛ اما درصورتی‌که شرایط جدی‌تر یا نیاز باشد از روش دیگری اقدام کنید، باید به‌اندازه کافی به خودتان زمان بدهید تا تمامی مدارک به‌طور صحیح جمع‌آوری شوند و این بار درخواست بهتری انجام بدهید. همچنین زمانی باید درخواست مجدد داشته باشید که مطمئن باشید علت رد شدن درخواست قبلی را می‌دانید و دیگر آن اشتباه را تکرار نمی‌کنید.

سخن آخر

همان‌طور که ملاحظه کردید، رد شدن درخواست ویزای شما همیشه به معنی از دست دادن شانس مجدد زندگی در کانادا نیست. اگر شما مشکل کیفری یا جدی در شرایط خود نداشته باشید، می‌توانید با مشورت با متخصصان مهاجرتی مشکل خود را حل کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *