گجت

اپل سفارش نسل بعدی پنل‌های MicroLED واچ‌اولترا را لغو کرد

براساس گزارش منتشرشده، گفته می‌شود اپل سفارش بزرگ پنل‌های نسل‌بعدی میکروLED اپل‌واچ اولترا را لغو کرده است.

بیش‌از یکسال است که شایعه‌شده اپل‌واچ اولترا به نمایشگر میکروال‌ای‌دی ارتقاءیافته مجهز می‌شود. اما اکنون گزارشی منتشرشده که نشان می‌دهد این بازه‌زمانی برای راتقاء نمایشگر واچ‌اولترا تا سال 2027 تمدید شده است.

براساس گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، گفته می‌شود اپل سفارش بزرگ میکروال‌ای‌دی‌ خود را با شرکت اتریشی Osram لغو کرده است. البته Osram این خبر را تأیید نکرده و می‌گوید که اپل از قرارداد اصلی MicroLED عقب‌نشینی نکرده است؛ بااین‌حال، این شرکت در بیانیه‌ای اختصاصی اعلام کرد: «یک پروژه سنگ‌بنای استراتژی MicroLED آن بطور غیرمنتظره‌ای لغو شده و شرکت را وارد به ارزیابی دوباره استراتژی میکروال‌ای‌دی خود کرده است.»

اپل‌واچ اولترا

مینگ‌چی‌کو (تحلیلگر) دراین‌باره توضیح می‌دهد که اپل پروژه Apple Watch microLED خود را با Osram لغو کرده است. وی درادامه مدعی است که اپل تمام پروژه‌های مربوط‌به نمایشگرهای میکروال‌ای‌دی خود را کنار گذاشته و مدعی است این فناوری، ارزشی به محصولاتش اضافه نمی‌کند. طبق گزارش‌های قبل، اپل هزینه‌های تولید MicroLED را بسیار بالا می‌داند که ازنظر اقتصادی اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست.

البته مارک‌گورمن برخلاف مینگ‌چی‌کو صحبت می‌کند؛ او می‌گوید که ams-Osram تنها یکی از تأمین‌کنندگان پنل‌های میکروال‌ای‌دی اپل بوده است؛ وی معتقد است که اپل‌واچ‌ اولترا هنوز هم در مسیر دستیابی به فناوری نمایشگری به‌روز قرار دارد.

شایعه‌شده که اپل به‌آرامی درحال حرکت به‌سمت نمایشگرهای MicroLED برای تمامی محصولات خود است. ابتدا این نمایشگرها برای اپل‌واچ و سپس برای سایر محصولات مانند آیپد، آیفون و در نهایت مک‌بوک‌ها عرضه خواهند شد.

نظرشما دراین باره چیست؟ آیا با استفاده از نمایشگرهای میکرو‌LED در ساعت‌های‌هوشمند اپل موافق هستید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *