موبایل

فروش تلفن‌های‌همراه در آمریکا کاهشی است، اما اپل هنوز هم با اقتدار در صدر قرار دارد

طبق گزارش منتشرشده، اپل همچنان در صدر پرفروش‌ترین برندهای موبایل در ایالات متحده قرار دارد.

به‌تازگی Counterpoint Research گزارشی از بازار گوشی‌های‌هوشمند در ایالات‌متحده را برای سه‌ماهه‌اول سال 2024 منتشر کرده که نشان می‌دهد این بازار در آمریکا نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته حدود %8 افت کرده است.

طبق گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، باوجود اینکه رکود بازار در ششمین سال خود قرار دارد، اما اپل همچنان پرفروش‌ترین برند در این بازار است و %52 از سهم بازار را در اختیار دارد. در جایگاه دوم سامسونگ قرار دارد که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته %4 رشد داشته و هم‌اکنون %31 از سهم بازار را در اختیار دارد.

وضعیت بازار موبایل در آمریکا

طبق تحقیقاتی که جف فیلداک “مدیر تحقیقات آمریکای شمالی” انجام داده، آمریکایی‌ها تمایلی به خرید گوشی جدید ندارند. گفته می‌شود محموله‌های اپل در سه‌ماهه‌اول سال 2023 کاهشی بوده به‌این دلیل که کاربران وقتی آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را خریداری کردند، دیگر نمی‌توانستند سری 15 را خریداری کنند. گفته می‌شود دستگاه‌های زیر 300 دلار اندرویدی هم در این بازار با کاهش روبه‌رو بوده است.

درخصوص بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت هم گفته می‌شود که بازار این رده قیمتی نیز با کاهش روبه‌رو بوده چراکه سازندگان تلفن‌های‌همراه به‌آرامی به‌سمت جایگزینی مدل‌های 5G با مدل‌های LTE حرکت می‌کنند. دراین‌باره موریس کلاهن “تحلیلگر ارشد” می‌گوید: هزینه‌های اضافی اتصال 5G، رقابت را برای OEMها چالش برانگیز کرده است.

Counterpoint Research درباره سه‌ماهه‌سوم سال 2024 امیدوار است و پیش‌بینی می‌کند که این مدت بازار کمی بهبود پیدا می‌کند. در سه‌ماهه‌سوم باید منتظر عرضه سری آیفون 16 با ویژگی‌های هوش‌مصنوعی مولد باشیم که گفته می‌شود می‌تواند تقاضا و بازار را تحریک کند.

حال باید دید در ادامه چه اتفاقی برای بازار رخ می‌دهد، آیا بازار موبایل دوباره روزهای خوش را به چشم میبیند یا همچنان به رکود ادامه می‌دهد؟ نظرشما درباره آینده بازار تلفن‌های‌همراه چیست؟ آیا سری آیفون 16 می‌تواند مانند یک سوخت برای موتور بازار موبایل عمل کند؟ لطفاً نظرات خودتان را دراین‌باره باما در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید