سیستم عامل

امکان تغییر برنامه ناوبری پیش‌فرض برای برخی افراد با انتشار iOS 18

براساس گزارش منتشرشده، در آپدیت بعدی iOS 18، می‌توانید برنامه ناوبری پیش‌فرض خود را انتخاب کنید.

اپل درسال 2012 نقشه خود را راه‌اندازی کرد اما آن زمان باگ‌هایی داشت و به‌اشتباه برخی کشورها و مناطق را نامگذاری می‌کند و نمی‌توانست مسیرها را به‌درستی پیدا کند. همین باعث‌شد تا تیم‌کوک «مدیرعامل اپل» از همه عذرخواهی کند و به‌آن‌ها پیشنهاد بدهد که از سایر نقشه‌ها بجای نقشه اپل استفاده کنند.

دراین خصوص، تیم‌کوک علاوه‌بر عذرخواهی که از کاربران انجام داد، به‌آنها گفت: «می‌توانید تا زمانیکه ما نقشه‌های خود را بهبود می‌بخشیم از سایر برنامه‌های نقشه موجود در اپ‌استور مانند بینگ MapQuest و ویز استفاده کنید؛ حتی می‌توانید به نقشه‌های گوگل و نوکیا مراجعه کنید و از آن‌ها استفاده نمایید».

اما اکنون اوضاع فرق کرده و نقشه اپل نیز به‌خوبی سایر نقشه‌ها و حتی بهتر از آن‌هاست. اکنون نقشه اپل کارایی بهتری دارد و مسیریابی را با دقت بیشتری نسبت‌به گوگل‌مپ انجام می‌دهد و این یک امتیاز بزرگ است.

اپل‌مپ

به‌گزارش فون‌آرنا، اپل قصد دارد به‌برخی از کاربران iOS 18 این اجازه را بدهد که برنامه ناوبری پیش‌فرض خود را تغییر دهند. اپل هفته گذشته خلاصه گزارش مطابقت DMA را منتشر کرد و درآن نوشت: “اپل قصد دارد یک کنترل پیش‌فرض جدید را برای کاربران در تنظیمات برنامه‌های ناوبری معرفی کند.” البته باید درنظر داشته باشید که این گزینه محدود به افرادی است که در 27 کشور عضو اتحادیه‌اروپا قرار دارند.

انتخاب برنامه ناوبری پیش‌فرض قرار است در ماه مارس (اسفند-فروردین) دردسترس کاربران اتحادیه اروپا قرار بگیرد. برخی براین باورند که وقتی اپل به کاربران اتحادیه اروپا برای انتخاب برنامه ناوبری پیش‌فرض چراغ سبز نشان می‌دهد، احتمالاً به کاربران سایر بازارها نیز این اجازه را خواهد داد.

باتوجه به تغییرات موجود، احتمالاً باید به‌زودی شاهد استفاده از گوگل‌مپ یا حتی ویز بعنوان جایگزین اپل‌مپ در تلفن‌های آیفون باشیم. نظرشما دراین‌باره چیست؟ شما از اپل‌مپ استفاده می‌کنید یا سایر گزینه‌های مسیریابی؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *