سیستم عامل

ادغام ChatGPT با iOS 18 به مراحل پایانی خود رسیده است

آنطور که شواهد نشان می‌دهد، اپل و OpenAI در مراحل پایانی مذاکره قرار دارند.

گزارشی منتشرشده که می‌گوید اپل در مراحل پایانی مذاکره با OpenAI قرار دارد. این منبع آگاه عنوان می‌کند که اپل می‌خواهد با همکاری OpenAI، برخی از ویژگی‌های مرتبط با هوش‌مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی را به سیستم‌عامل iOS 18 خود بیاورد.

طبق گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، اپل و OpenAI هیچ عجله‌ای برای اعلام رسمی همکاری خود ندارند. البته پیش‌تر هم گزارشی منتشر شد که در آن به مذاکره اپل با گوگل برای آوردن ویژگی‌های جمینی به iOS 18 صحبت کردیم. اینطور که شواهد نشان می‌دهد، اپل بصورت همزمان درحال مذاکره با دو شرکت بزرگ در زمینه هوش‌مصنوعی است و هنوز بطور قطع مشخص نیست کدام هوش‌مصنوعی با iOS 18 ادغام می‌شود.

طبق گزارشی که امروز منتشرشده، ادغام چت‌جی‌پی‌تی با iOS 18 محتمل‌تر است اما هنوز نمی‌توان آن‌را بصورت قطعی اعلام نمود. به‌نظر می‌رسد اپل درحال بررسی گزینه‌های مختلف است و هنوز تصمیم نهایی خود برای همکاری را نگرفته است.

نکته دیگری که وجود دارد، این است که اپل می‌خواهد بسیاری از ویژگی‌های هوش‌مصنوعی را روی دستگاه خود میزبانی کند و تنها تعدادی از ویژگی‌ها را بصورت ابری پشتیبانی می‌کند. این حرکت اپل به دستگاه‌های این شرکت اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های هوش‌مصنوعی را سریع‌تر و در محیطی امن‌تر برای حفظ حریم‌خصوصی کاربران ارائه دهد. این اقدام می‌تواند به دستگاه‌های اپل نسبت‌به سایر رقبا برتری بدهد و آن‌ها را متمایزتر کند.

بااین‌حال، اگر اپل با یکی از شرکت‌های OpenAI و یا گوگل به توافق برسد، ممکن است سر این موضوع به مشکل برخورد کنند و اپل نتواند اکثر ویژگی‌های هوش‌مصنوعی را بصورت لوکال اجرا کند. به‌هرحال باید صبر کنیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، آیا اپل با OpenAI توافق می‌کند یا گوگل؟ و اینکه بازهم می‌تواند هوش‌مصنوعی را روی دستگاه اجرا کند یا مجبور می‌شود بصورت ابری آن‌ها را ارائه دهد؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید