هوش مصنوعی

ChatGPT یک قدم به رقابت با دستیار گوگل نزدیک شد

گزارشی منتشرشده که نشان می‌دهد در گوشی‌های اندرویدی می‌توان از طریق هر برنامه‌ای با ChatGPT تعامل برقرار کرد.

در جدیدترین به‌روزرسانی بتا برای چت‌جی‌پی‌تی در اندروید یک ویژگی جدید مشاهده شده که نشان می‌دهد می‌توان با ChatGPT از طریق هر برنامه‌ای تعامل داشت. mspoweruser می‌گوید بااین ویژگی می‌توان به دانش و توانایی‌های ChatGPT اعم‌از خواندن مقاله، نوشتن ایمیل و یا حتی انجام بازی دسترسی داشت.

تصویر میانبر ChatGPT در گوشی‌های اندروید نسخه بتا

باوجود این ویژگی، اکنون می‌توانید میانبری را در پنل تنظیمات‌سریع خود اضافه کنید که به‌شما دسترسی به دستیار ChatGPT را می‌دهد. در گزارش‌های قبلی نیز اشاره شده بود که احتمالاً دستیار ChatGPT برای گوشی‌های اندرویدی در راه است. در قسمت APK teardown موارد زیر آمده‌اند:

  • کدنمایش داده شده در نسخه بتا به‌این نکته اشاره می‌کند که می‌توان ChatGPt را بعنوان دستیار پیش‌فرض تنظیم کرد و همچنین ازطریق کلمات یا حرکات خاص به‌آن دسترسی داشت. البته این قابلیت هنور بطور کامل اجرا نشده است.
  • درپنل تنظیمات‌سریع میانبری وجود خواهد داشت که برای راه‌اندازی حالت دستیار ChatGPT در برنامه پیشنهاد می‌شود. این کد همچنین اشاره می‌کند که احتمالاً برای استفاده از این ویژگی نیاز به تهیه اشتراک ChatGPT Plus خواهد بود، اما هنوز تأیید نشده است.
  • در ویدئویی که منتشر شده، دستیار برای پاسخ‌دادن به سوالات و درخواست‌ها به مدتی زمان نیاز دارد. بااین‌حال، باید درنظر داشته باشیم که این ویژگی در نسخه بتا قرار دارد و با ارائه آن در آینده می‌توانیم انتظار پاسخ‌های تقریباً سریع را از آن داشته باشیم.

علاوه‌براین، گوگل درحال ادغام هوش‌مصنوعی بارد با Google Assistant است و می‌خواهد آن ترکیب این دو را جایگزین دستیار گوگل فعلی کند. این کار باعث می‌شود رقابت جدیدی بین مایکروسافت که از OpenAI استفاده می‌کند و گوگل شکل بگیرد.

نظرشما درباره دستیار ChatGPT برای گوشی‌های اندرویدی چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *