اینترنت و شبکه

چین شبکه 5.5G را راه‌اندازی کرد؛ با اولین تلفنی که از شبکه 5.5G پشتیبانی می‌کند آشنا شوید

پرچمداران اوپو اولین دستگاه‌هایی هستند که از شبکه 5.5G پشتیبانی می‌کنند.

درحالیکه بسیاری از کشورها آماده می‌شوند تا زیرساخت‌های 5G را ایجاد کنند، چین یک قدم به جلوتر رفته و شبکه 5.5G با نام 5G-Advanced را راه‌اندازی کرده است. گفته می‌شود China Mobile قصد دارد 300 شهر را تا پایان سال با شبکه 5.5G پوشش دهد.

به‌گزارش اندرویداتوریتی، مدیر ارشد محصول اوپو “پیت لاو” تیزری از تلفن فایند X7 اولترا را به‌اشترک گذاشته که “5GA” را در وضعیت شبکه خود تبلیغ می‌کند. همچنین گفته می‌شود که نسخه استاندارد Find X7 نیز از شبکه 5.5G پشتیبانی می‌کند. براین‌اساس، تلفن‌های سری Find X7 اوپو اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از شبکه 5.5G پشتیبانی می‌کنند.

پوستر Oppo Find X7 Ultra

درحالیکه شبکه 5G توانسته جایگاه خود در بین گوشی‌های‌هوشمند را پیدا کند، اما تاکنون نتوانسته صنایعی که خواستار آپلودهای فوق‌سریع، تأخیر تقریباً صفر، امنیت فوق‌العاده، عملکرد قابل اعتماد و مصرف کم‌انرژی هستند را ارضاء کند. گفته می‌شود شبکه 5.5G بعنوان یک پل برای رسیدن به شبکه 6G عمل می‌کند؛ درست مانند آنچه درباره شبکه 4.5G شاهد بودیم.

از آنجاییکه تلفن Find X7 Ultra از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سایر پرچمداران مانند گلکسی اس24 اولترا و وان‌پلاس 12 نیز که ازاین تراشه استفاده می‌کنند، از شبکه 5.5G نیز پشتیبانی کنند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *