ریپورتاژ آگهی

چگونه پشتیبانی شبکه مراقب امنیت و فعالیت شبکه شما خواهد بود!؟

تکنولوژی یکی از ارکان اصلی زندگی امروزی است و این تکنولوژی و فناوری در تمام وجوه زندگی انسانی، از جمله کسب و کارهای مختلف هم نمود پیدا کرده است، به گونه ای که تمامی شرکت ها و سازمان ها برای اینکه بتوانند به حیات خود ادامه دهند و با رقبایشان برابری کنند و یا حتی از آنها پیشی بگیرند، لازم است تا با این تکنولوژی همگام شده و سیستم های کامپیوتری را به یکی از اجزاء اصلی شرکت خود تبدیل کنند. اما در یک محیط سازمانی و شرکتی لازم است تا این کامپیوترهای متعدد یا سرورها با یکدیگر اتصال پیدا کنند تا بتوانند اطلاعات لازم را با یکدیگر رد و بدل کنند. اینجاست که مفهومی به نام “شبکه” شکل می گیرد و علم مربوط به آن ای تی می باشد. این شبکه کامپیوتری نیاز اصلی هر سازمانی است که به دنبال داشتن بهترین عملکرد است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حال که شبکه در سازمان شکل گرفت و به سازمان کمک کرد که به اهداف خود برسد، آیا قضیه تمام است؟ خیر. تصور کنید که برای فقط یک ساعت، اینترنت کند شود و یا حتی قطع شود و یا امنیت کافی برای شبکه در نظر گرفته نشده باشد، در این شرایط ویروس ها و هکرها به راحتی می توانند برای سیستم ها و اطلاعات شرکت مشکل آفرین شوند. در اینجاست که مفهومی به نام “پشتیبانی شبکه” شکل می گیرد که وظیفه اصلی آن حفاظت از حیات یک سازمان است. پشتیبانی شبکه مجموعه اقدامات و فعالیت هایی است که به بررسی عملکرد صحیح انواع سرویس ها و شبکه ها می پردازد و شما را مطمئن می سازد که سخت افزار، نرم افزار و تمامی دستگاههای شما کارا هستند و شبکه رایانه ای سازمان را فعال، به روز و سازنده نگه می دارد.

پشتیبان شبکه کیست؟

پشتیبانی و نگهداری شبکه توسط کارشناس با نجربه و دارای سطح علمی بالا صورت می گیرد که با عنوان کارشناس پشتیبانی نامیده می شود. این اشخاص که با دانش کافی و تجربه عملی زیاد داشته باشند تحت نظارت شرکت پشتیبانی شبکه هستند و دارای قابلیت حل مشکلات مربوط به شبکه های کامپیوتری هستند. کارشناسان باید این توانایی را داشته باشند که مشکلات و مسائل را تحلیل کنند و برای حل هر کدام از آنها اقدام نمایند. وظایف یک تکنسین پشتیبانی در سه دسته کلی قرار می گیرد:

  • کارشناس باید در نگه داری شبکه بکوشد و برنامه های لازم را برای نگه داری از شبکه داشته باشد و با بررسی ها و بازدید های دوره ای، مجالی برای ایجاد مشکل نگذارد. کارشناس شبکه با نگه داری مناسب شبکه ، این امکان را فراهم می کند تا صاحبان کسب و کار با کمترین مشکلات در شبکه مواجه شوند و هزینه مقرون به صرفه ای را برای نگه داری کامپیوترها بپردازند.
  • در صورت بروز مشکلات کارشناس شبکه ، برای رفع ایرادات اقدام می نماید. این مشکلات می توانند در سطح سخت افزاری و یا نرم افزاری باشند که کارشناس شبکه باید در هر دو زمینه تخصص و مهارت لازم را داشته باشد. در این شرایط پشتیبان شبکه باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به حل مشکل اقدام نماید. در مرحله اول کارشناس به صورت ریموت و از راه دور توسط نرم افزارهای مخصوص اقدام به حل مشکل می نماید. اما اگر مشکل بدین صورت حل نشد، کارشناس در محل حاضر شده و به مشکل رسیدگی می کند.
  • پشتیبان شبکه باید دید آینده نگر داشته باشد و با بررسی ها و تحلیل های خود، نیازهای آتی شبکه را بشناسد و در جهت رفع آنها بکوشد و نگاه پیشگیرانه نسبت به وضع شبکه داشته باشد و قبل از وقوع مشکل، جلوی آن را بگیرد. مثلاً گاهی ممکن است شبکه نیاز به تغییرات کوچک یا بزرگ داشته باشد و یا نیاز باشد تجهیزات زیر ساخت های شبکه تعویض و یا تعمیر شوند و اموری از این قبیل که تنها در تخصص پشتیبان شبکه و ای تی است.

اگر کارشناس شبکه تجربه و مهارت لازم را نداشته باشد سازمان دائماً با مشکل کندی شبکه و قطع شدن شبکه و سرورها مواجه است و این یعنی کارفرما باید دائماً هزینه های سنگینی را متحمل شود و در عین حال از یک شبکه بی عیب هم بی نصیب بماند.

شرکت پشتیبانی شبکه

با توجه به مطالبی که در رابطه با اهمیت شبکه در سازمان و اهمیت تخصص و مهارت پشتیبان شبکه گفته شد، مسلماً مهمترین نکته ای که مطرح می شود انتخاب یک شرکت پشتیبانی معتبر و با سابقه است که بتواند بهترین و اصولی ترین خدمات و مشاوره ها را به شرکت ها و سازمان ها ارائه دهد.

شرکت پشتیبانی شبکه

یک شرکت پشتیبانی شبکه معتبر و متبهر باید بتواند خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه نماید:

  • یک تیم حرفه ای و متخصص را به شبکه سازمان مشتری خود اختصاص دهد تا بتواند عیب یابی و تعمیر انواع سرورها و سیستم های اداری را به خوبی انجام دهد.
  • در نگهداری و پشتیبانی شبکه ، باسابقه باشد و عملکرد خوب و درخشانی از خود نشان داده باشد.
  • برای نصب و تعمیر انواع سیستم ها و سرورها، تجهیزات به روز و کاملی داشته باشد.
  • در زمینه خدمات شبکه و کامپیوتر و ای تی ، مشاوره رایگان و مفید داشته باشد.
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای و شورای عالی انفورماتی باشد.

همه این مواردی که در بالا گفتیم، تنها بخشی از ویژگی های کلینیک ای تی است.

کلینیک ای تی با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان خبره و دانش نوین در زمینه توسعه صنعت آی تی، دوربین مداربسته و پشتیبانی شبکه دارای سابقه ای درخشان است. کلینیک ای تی با شعار “تنوع خدمات”، “مهارت بالای کارشناسان” و “پایین ترین قیمت” به ارائه خدمات به مشتریان خود می پردازد و با خدمات بینظیری که ارائه می دهد به یک مرجع و الگو برای همکاران و رقبا تبدیل شده است.

پشتیبانی شبکه در کلینیک ای تی

پشتیبانی شبکه در کلینیک ای تی

روند پشتیبانی شبکه در کلینیک ای تی کاملاً مشخص و حساب شده است. بدین ترتیب که به محض اینکه شما با شرکت تماس می گیرید و اعلام مشکل می کنید، (تماس تلفنی یا ارسال تیکت)، مورد شما ثبت می شود و به کارشناس پشتیبانی مربوطه ارجاع داده می شود تا مشکل شما را حل کنند و اگر نیاز باشد تا کارشناس پشتیبانی در محل حاضر شود ، مورد شما در لیست مراجعات تیم پشتیبانی قرار می گیرد و در اسرع وقت کارشناس پشتیبانی در محل حاضر شده و به رفع مشکل می پردازد. کلینیک ای تی تمامی خدماتی را که شما برای پشتیبانی شبکه نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد و با تیم متخصص و مجرب خود، یک سیستم پشتیبانی شبکه کامل و بی نظیر را برای شما راه اندازی می کند و کلیه خدمات مربوط به نگه داری و پشتیبانی آن را بر عهده می گیرد. بنابراین با خیال راحت پشتیبانی شبکه خود را به کلینیک مجهز ای تی بسپارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *