گجت

چه شد که اپل تولید ویژن پرو را کاهش داد؟

اپل به دلیل نبود تقاضای کافی، تولید ویژن پرو را نصف کرد.

اپل از ابتدا هدف خود را روی 700.000 تا 800.000 دستگاه ویژن‌پرو گذاشته بود، اما اکنون گزارشی منتشرشده که نشان می‌دهد این شرکت این تعداد را به 400.000 تا 450.000 دستگاه برای کل سال کاهش داده است.

طبق گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، مینگ‌چی کو اعلام کرده که اپل خط تولید خود را به 400.000 تا 450.000 دستگاه درسال کاهش داده و آن‌هم به‌دلیل عدم تقاضا کمتر از انتظار اولیه شرکت است.

اپل پیش‌از اینکه بخواهد هدست را به‌بازار ایالات‌متحده عرضه کند، خط تولید خود را کاهش داده است؛ این یعنی تقاضا در ایالات‌متحده هم بسیار کمتر از انتظارات اولیه شرکت می‌باشد. از آنجاییکه اپل قرار است این هدست را اواخر امسال عرضه کند، سعی می‌کند خیلی با احتیاط این‌کار را انجام دهد؛ چراکه وقتی فروش ایالات‌متحده کم باشد، به‌طبع فروش سایر بازارها هم کمتر خواهد بود.

ویژن پرو

پیش‌تر درباره هدست ویژن پرو اپل گفته بودند که اپل با این هدست فقط 15 دقیقه شهرت بدست آورده و بعد از آن دوباره همه‌چیز به‌روال سابق برگشته است. اکنون با کاهش تقاضا، شاهد هستیم که آن حرف تا حد زیادی درست بوده و اپل فقط مدتی کوتاه به اوج رسیده است.

گفته می‌شود اپل درحال بررسی و تنظیم نقشه‌راه انتشار آینده خود است؛ این یعنی ممکن است این شرکت مدل جدیدی از ویژن پرو را برای سال 2025 عرضه نکند. علاوه‌براین، اپل پیش‌بینی کرده که فروش ویژن‌پرو درسال 2025 نسبت‌به سال 2024 کمتر خواهد بود.

حال باید دید در آینده چه اتفاقی برای هدست گران‌قیمت و قدرتمند اپل رخ می‌دهد، آیا می‌تواند همین 400000 دستگاه را هم بفروشد یا به مشکل می‌خورد؟ برای رسیدن به جواب این سوال، باید چندماهی صبر کنیم تا اپل فروش ویژن پرو را آغاز کند. نظرشما درباره این اتفاق چیست؟ آیا واقعاً اپل در دام یک حس رضایت‌مندی لحظه‌ای از کاربران افتاده است؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *