فناوری

اپل از ترس شرکت‌های چینی، عملیات تحقیقاتی و توسعه خود در چین را دوبرابر کرد

عملیات تحقیقاتی و توسعه اپل در چین بخاطر افت فروش، دوبرابر شد.

از آنجاییکه فروش گوشی‌های آیفون طی شش‌هفته‌اول سال 2024 در چین، حدوداً %24 کاهش داشته، این شرکت عملیات تحقیقاتی خود را دراین کشور افزایش داده است. گفتنی است چین بعنوان سومین بازار بزرگ بعد از آمریکا و اروپا شناخته می‌شود، ازاین‌رو برای اپل بااهمیت است.

به‌گزارش فون‌آرنا، دلیل کاهش فروش اپل در چین شرکت‌های محلی قدرتمندی مانند شیائومی، ویوو، اوپو و البته هواوی است که دوباره به‌عرصه قدرت بازگشته است.

درهمین راستا، اپل بیانیه‌ای را برای South China Morning Post ارسال کرده و درآن اعلام کرده که قصد دارد مرکز تحقیقاتی خود در شانگهای را تقویت و روی پشتیبانی از تمام خط تولید خود تمرکز کند.

علاوه‌براین، گفته می‌شود این غول‌فناوری قصد دارد تا در نیمه‌دوم سال2024، یک آزمایشگاه جدید شنژن افتتاح کند. این مرکز جدید قرار است به آزمایش و تحقیق اختصاص پیدا کند و تمرکز آن روی محصولات کلیدی مانند آیفون، آیپد و هدست ویژن پرو باشد.

اپل درباره آزمایشگاه جدیدی که قرار است در شنژن راه‌اندازی کند می‌گوید: این تاسیسات، همکاری خود را با تأمین‌کنندگان محلی افزایش می‌دهد و توسط کارمندان محلی اداره می‌شود. ایزابل گه‌ماهه (معاون اپل) نیز دراین خصوص ابراز خوشحالی نموده و اعلام کرده که از ایجاد ارتباطات قوی در چین و گسترش ردپای شرکت دراین کشور، افتخار می‌کند. او همچنین گفت:

ما قبلاً 1 میلیارد یوان (معادل 139.2 میلیون‌دلار) در آزمایشگاه تحقیقات کاربردی موجود در چین سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

ایزابل گه‌ماهه

باهمه این تفاسیر باید دید که آیا اپل می‌تواند باوجود شیائومی، ویوو، اوپو و هواوی که درحال احیا است در چین حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر؟ به‌نظر می‌رسد با به صحنه آمدن هواوی کار برای اپل دشوارتر خواهد شد. نظرشما دراین‌باره چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *