نرم افزار و اپلیکیشن

به‌زودی جیمیل با استفاده از هوش‌مصنوعی، می‌تواند با صدای خودتان ایمیل پیش‌نویس ایجاد کند

براساس گزارشی که به‌تازگی منتشرشده است، به‌زودی جیمیل با استفاده از هوش‌مصنوعی می‌تواند به‌شما در ایجاد پیش‌نویس ایمیل با دستورات صوتی کمک کند.

جیمیل یکی از بهترین برنامه‌های ایمیل در گوشی‌های اندرویدی است که تقریباً روی اکثر گوشی‌های اندوریدی حضور دارد. براساس گزارش اندروید اتوریتی، گوگل درحال‌ ارتقاء تجربه جیمیل با قابلیت جدید Help Me Write است که از هوش‌مصنوعی برای تهیه سریع ایمیل‌ها استفاده می‌کند. کاربران باید دستورات نوشتاری را وارد کنند تا هوش‌مصنوعی بتواند با آن‌ها کار کند، اما به‌نظر می‌رسد در آینده این کار از طریق صدا انجام خواهد شد.

TheSpAndroid ویژگی آینده برنامه جیمیل را فعال کرده که به‌شما اجازه می‌دهد، ایمیل را با صدای خودتان پیش‌نویس کنید. بااستفاده از این ویژگی، می‌توانید درخواست‌های خود را بیان کنید تا هوش‌مصنوعی تعبیه‌شده در برنامه جیمیل آن درخواست‌ها را دنبال کند و یک ایمیل پیش‌نویس برای شما ایجاد کند. در ادامه می‌توانید چند اسکرین‌شات از این ویژگی را مشاهده کنید:

ویژگی پیش‌نویس ایمیل با صدا در جیمیل، شبیه عملکردهای مبتنی‌بر صدا در برنامه‌های صفحه‌کلید است با چند تفاوت کلیدی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • این ویژگی در خود برنامه جیمیل یکپارچه شده و شما می‌توانید بدون درنظر گرفتن این موضوع که صفحه‌کلید شما از ورودی صوتی پشتیبانی می‌کند یا خیر از آن استفاده کنید.
  • به‌نظر نمی‌رسد که این یک دیکته ساده باشد که شما بگویید و جیمیل بنویسد.
  • از Voice برای وارد کردن اعلان استفاده می‌شود که بعداز آن هوش‌مصنوعی برای پیش‌نویس ایمیل از آن استفاده می‌کند. این ویژگی است که اکثر برنامه‌های صفحه‌کلید آن را ارائه نمی‌دهند.

بااستفاده ازاین ویژگی، زمانیکه می‌خواهید ایمیل جدیدی بنویسید یا پاسخ ایمیلی را بدهید، رابط‌تایپ‌صوتی بصورت خودکار یک دکمه میکروفون بزرگ را نمایش می‌دهد که با ضربه‌زدن روی آن می‌توانید ضبط دستور را شروع کنید. بعد از ضبط دستور، باید روی ویژگی «Create» ضربه بزنید تا هوش‌مصنوعی پیش‌نویس ایمیل را ایجاد کند. چنانچه از رابط خارج شوید، علامتی روی صفحه ایمیل ظاهر می‌شود که به‌شما امکان این را می‌دهد که دوباره به ویژگی بازگردید.

هنوز مشخص نیست که گوگل چه‌زمانی این ویژگی را برای جیمیل نسخه اندروید عرضه می‌کند. درحال‌حاضر، ویژگی Help Me Write برای کاربران Google Workspace Labs در ایالات‌متحده دردسترس است و فقط به‌زبان انگلیسی کار می‌کند. تصور می‌شود که ویژگی پیش‌نویس ایمیل با صدا نیز ابتدا برای این همین کاربران Google Workspace Labs ارائه شود و سپس برای بقیه کاربران منتشر شود.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید