ریپورتاژ آگهی

 تکنولوژی برنامه های رسانه اجتماعی برای آژانس مسافرتی و هواپیمایی

آژانس های مسافرتی، یکی از ارائه دهنده های خدمات در جامعه امروزی می باشند، این آژانس ها ابتدا به صورت کاملا فیزیکی و بدون حضور در فضاهای مجازی فعالیت می کردند و تکنولوژی کمتری را در اختیار داشتند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما به مرور و با گسترش شبکه های اجتماعی و شبکه جهانی اینترنت، کاربران به سمت برطرف کردن نیازهای خود از طریق جهان دیجیتال سوق پیدا کردند، در این بین، آژانس های مسافرتی بودند که از این فرصت به بهترین شکل استفاده کردند و با حضور موثر در این محیط، اسم خود را بیش تر از سایر رقبا بر سر زبان ها انداختند. در ادامه به امکانات آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر به عنوان یکی از معتبرترین و مطمئن ترین آژانس های هواپیمایی و گردشگری در فضای اینترنت می پردازیم.

وب سایت (web site)

اصلی ترین امکانات یک آژانس مسافرتی در محیط اینترنت و شبکه های اجتماعی آن، وب سایت می باشد؛ وب سایت یک آژانس، در حکم ساختمان و پیش خوان آن آژانس می باشد، که می توان خرید و رزرو بلیت، هتل و تور را در آن انجام داد.

هم چنین معرفی تخفیف ها و تور های لحظه آخری مختلف نیز از طریق وب سایت صورت می گیرد؛ شما می توانید در بخش بلاگ نیز، مقاله های مختلفی در خصوص مشخصات تورها، شهر های دیدنی، انواع بلیت و هزینه های سفر مشاهده کنید.

یک وبسایت به آژانس تبلیغاتی توانایی کنترل بلیت فروشی، نمایش آف های ویژه و افزایش کارایی را بدون اضافه کردن نیروی کار می دهد؛ یکی دیگر از مزایای وب سایت نسبت به مراکز حضوری، ۲۴ ساعته بودن فعالیت آن است، افراد می توانند در هر ساعت شبانه روز به سایت مراجعه کنند و اقدام به تهیه ی بلیت کنند، به این صورت فروش افزایش پیدا خواهد کرد.

برای درک بهتر امکانات گفته شده می توانید وب سایت آژانس فارا گشت (faragasht.com) را برای رزرو تور مسافرتی داخلی و خارجی، رزرو هتل و بلیط چارتر مشاهده کنید.

 تکنولوژی برنامه های رسانه اجتماعی برای آژانس مسافرتی و هواپیمایی

اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یکی از پنج شبکه اجتماعی محبوب و پر طرفدار در دنیا و محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران می باشد. این شبکه به دلیل ساختار شبکه مانند خود سبب پیوند کاربران در سراسر نقاط ایران با آژانس مسافرتی می شود، پس لازم است که یک آژانس مسافرتی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت موثری داشته باشد.

فضای اینستاگرام باعث ایجاد رابطه ای صمیمانه تر با کاربران می شود، و می توان تخفیف ها، تور ها و بخش نامه های مختلف را از این طریق به اطلاع کاربران رساند.

اینستاگرام به دلیل تصویر محور بودن، بهترین انتخاب برای فعالیت آژانس مسافرتی در بستر اینترنت است، در این محیط می توان شهر های دیدنی را به صورت جذاب و در قالب تصویر و ویدیو به نمایش گذاشت، این شبکه قابلیت تبلیغات گسترده و پر بازده را نیز به صورت بسیار به صرفه در اختیار آژانس هواپیمایی و مسافرتی می گذارد.

بررسی امکانات و شرایط تور داخلی و تور خارجی در پیج اینستاگرام فارا گشت را در لینک زیر انجام دهید:

https://www.instagram.com/faragasht_koroshekabir/

 تکنولوژی برنامه های رسانه اجتماعی برای آژانس مسافرتی و هواپیمایی

فیسبوک (facebook)

فیسبوک که به متا meta تغییر اسم داده است، جایگاه نخست را در میان شبکه های اجتماعی از منظر تعداد کاربران به خود اختصاص داده است. فیسبوک به دلیل ویژگی های تبلیغاتی ویژه خود، یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای فعالیت های تبلیغاتی می باشد.

در ایالات متحده آمریکا یک دلار از ۵ دلاری که برای تبلیغات هزینه می شود، به فیسبوک تعلق می گیرد. یک آژانس مسافرتی مطمئن و معتبر می تواند از امکانات فیس بوک در جهت اشتراک ویدیو، پست های تبلیغاتی و آشنا سازی کاربران با تور های مسافرتی استفاده کند.

مدل ارتباطی این شبکه به صورتی است که کاربران را به صورت تو در تو و با پیام های مختلف به یک دیگر مرتبط می کند و شبکه ای از روابط دوستی و آشنایی را ایجاد می کند. این شبکه اجتماعی برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به وجود آمد و با در اختیار داشتن شبکه های اجتماعی دیگر هم چون اینستاگرام، فیسبوک مسنجر و واتساپ می تواند به صورت کاملا همه جانبه به گسترش یک برند در حوزه مسافرت و توریست در زمینه اجرای تورهای ایرانگردی و جهانگردی فعالیت کند.

نمونه کاملی از امکانات و خدمات مناسب سفر و گردشگری در فیسبوک فارا گشت قابل مشاهده است:

https://www.facebook.com/faragashtkk/

 تکنولوژی برنامه های رسانه اجتماعی برای آژانس مسافرتی و هواپیمایی

توییتر  (twitter)

این شبکه اجتماعی نیز یکی از کاربردی ترین شبکه های اجتماعی برای آژانس های مسافرتی است. توییتر با کمپین های فراوان خود و چالش های زیادی که در آن اجرا می شود، می تواند اسم یک آژانس تبلیغاتی، اهداف و تمام برنامه های آن را به صورت گسترده به اشتراک بگذارد.

حضور در شبکه اجتماعی توئیتر سبب می شود که جامعه آماری آژانس مسافرتی و خدمات گردشگری به شدت افزایش پیدا کند. کاربران می توانند با ریتوییت های خودشان و یا حتی با استفاده از هشتگ های مناسب، طرح ها و اقدامات آژانس را به صورت وسیع در جامعه گسترش دهند و باعث اطلاع رسانی همه جانبه از آن ها شوند.

توییتر با اضافه کردن امکان برگزاری جلسات در اتاق ها و فضاهای متفاوت، امکان هم فکری و نظر سنجی در لحظه را برای تبلیغات موسسات توریستی و جهانگردی نیز به وجود آورد.

یکی از ویژه ترین نمونه های استفاده از این برنامه برای اجرای بهترین تورهای مسافرتی در توییتر فارا گشت قابل مشاهده است:

https://twitter.com/faragashtkk

تاثیر حضور در شبکه های اجتماعی بر عملکرد آژانس مسافرتی

امروزه با توجه به حضور اکثر افراد جامعه در شبکه های اجتماعی مختلف، این محیط ها به بستری مناسب برای تبلیغات تبدیل شده اند. هر کدام از رسانه های اجتماعی کاربران مختص به خود را دارند و شامل مکانیزم های مخصوص خود برای تبلیغات می باشند.

یک آژانس مسافرتی با حضور در شبکه های اجتماعی مختلف می تواند از حداکثر امکانات آن ها بهره جسته و به شکلی قدرتمند به فعالیت خود بپردازد؛ یک آژانس هواپیمایی می تواند با بارگذاری محتوا های تصویری، فیلمی، متنی و صوتی متفاوت اقدام به جذب مخاطب کند.

یکی دیگر از آپشن های این شبکه ها برقراری رابطه ای نزدیک تر با کاربران می باشد، که به آژانس مسافرتی امکان جلب اعتماد بیشتر را می دهد، خیلی از کسب و کارها بخشی از پشتیبانی خود را در محیط پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی به انجام می رسانند، این امر سبب افزایش سرعت عملکرد و سهولت بیشتر برای کاربران در یافتن پاسخ های آن ها می شود.

نتیجه گیری

آژانس های مسافرتی یکی از مراکز خدماتی بسیار مهم در جامعه هستند، آن ها نیاز بیشتر افراد جامعه را برطرف می کنند. آژانس های مسافرتی باید بتوانند، امکانات خود را به صورت تسهیل شده در اختیار کاربران قرار دهند تا در حفظ خود در این بازار، موفق عمل کرده و اسم خود را ماندگار کنند.

برای کاربران بسیار مهم است که آژانسی همچون فارا گشت کوروش کبیر، که بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، هتل و تور های خود را از آن خریداری می کنند به صورت آنلاین یا تلفنی به سوال های آن ها پاسخ دهد و امکان خرید و استرداد بلیت را در ساعات کاری داشته باشد. ویژگی مهم اپلیکیشن رسانه های اجتماعی برای آژانس های مسافرتی این است که از طریق فعالیت در این بستر دیجیتال می توانند، تخفیف های ویژه و لحظه آخری خود را به صورت گسترده به گوش همگان برسانند.

علی ترکاشوند

عضو تحریریه رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *