موبایل

سری گلکسی S25 می‌تواند سریع‌ترین فضای ذخیره‌سازی را در بین تمام گوشی‌های هوشمند داشته باشد

براساس گزارش منتشرشده، سری گلکسی S25 به سریع‌ترین فضای ذخیره‌سازی مجهز خواهد بود.

سامسونگ Semiconductor، به‌تازگی از نقشه راه خود برای نسل بعد راه‌حل‌های Universal Flash Storage (UFS) رونمایی کرده است. این اقدام باعث می‌شود تا ما اولین نگاه را به سری گلکسی S25 سامسونگ داشته باشیم.

درحالیکه تمامی تولیدکنندگان تلفن‌های‌همراه، تمرکز خود را روی افزایش قدرت پردازنده می‌گذارند، یک مولفه دیگر وجود دارد که درحق آن کمی لطفی می‌شود؛ سرعت ذخیره‌سازی مولفه‌ای است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما سامسونگ قصد دارد آن‌را مورد توجه قرار دهد.

سرعت ذخیره‌سازی می‌تواند به‌مواردی همچون انتقال داده، سرعت دانلود و هر چیز دیگری که به جابجایی اطلاعات متکی است، سرعت ببخشد و آن را بهبود بدهد.

اندرویداتوریتی در گزارش خود از برنامه Samsung Semiconductor برای نسل‌بعدی UFS سخن می‌گوید. طبق این گزارش، این شرکت قصد دارد برای سال آینده UFS 4.0 4-lane CS را منتشر کند. درحال‌حاضر، سری گلکسی S24 از حافظه UFS 4.0 استفاده می‌کنند که سرعت خواندن/نوشتن تا 4 گیگابایت را فراهم می‌کند؛ این درحالیست که طبق نقشه راه منتشرشده، حافظه UFS 4.0 4-lane سرعت خواندن/نوشتن را بلافاصله دوبرابر می‌کند و آن‌را به 8 گیگابایت‌برثانیه می‌رساند.

نقشه‌راه Samsung Semiconductor
weixin

سامسونگ دراین‌باره می‌گوید: زمان بارگذاری سریع‌تر و برنامه‌های هوش‌مصنوعی کارآمدتر، تنها بخشی از مزایای بالقوه راه‌حل جدید ذخیره‌سازی است که درسال 2025 عرضه می‌شود.

باتوجه به جدول‌زمانی ارائه‌شده توسط سامسونگ، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سری گلکسی S25 اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از فضای ذخیره‌سازی 4 خطی UFS 4.0 استفاده می‌کنند.

Samsung Semiconductor در ادامه نقشه‌راه خود به‌سال 2025 و به‌روزرسانی بزرگ‌تر UFS 5.0 اشاره می‌کند که می‌تواند سرعت خواندن/نوشتن را به 10 گیگابایت‌برثانیه برساند و احتمالاً برای سری گلکسی S27 منتشر خواهد شد.

نظرشما درباره حافظه ذخیره‌سازی چیست؟ آیا می‌تواند باعث برتری سامسونگ درمقایسه با سایر برندها باشد؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *