امنیت

پلیس فتا نسبت‌به هک اسنپ‌فود واکنش نشان داد

صبح امروز، خبری مبنی‌بر هک «اسنپ‌فود» منتشر شد که نگرانی‌های بسیاری به‌همراه داشت. چراکه گفته می‌شود دراین حمله هکری، اطلاعات بیش‌از 20 میلیون کاربر و بیش‌از 880 میلیون سفارش محصول به سرقت برده شده است. در ادامه باما در رایااستور همراه باشید تا جزئیات این خبر را بررسی کنیم.

براساس اطلاعاتی که سایت دیجیاتو منتشر کرده، به‌نظر می‌رسد اطلاعاتی که از اسنپ‌فود استخراج شده‌اند، مربوط به 10 دسامبر 2023 بوده و احتمالاً این موضوع 20 روز پیش اتفاق افتاده است.

دیجیاتو در خلال گزارش‌های خود از مکالمه‌اش با هکر صحبت می‌کند؛ دیجیاتو می‌گوید: هکر ادعا کرده که به اطلاعات بیش از 20 میلیون کاربر از قبیل نام‌کاربری، پسور، ایمیل، نام‌ونام‌خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و همچنین اطلاعات بیش‌از 880 میلیون سفارش محصول درسترسی پیدا کرده است. هکر در ادامه صحبت‌هایش گفته: این موضوع را به اسنپ‌فود گزارش نداده و اطلاعات را مستقیماً برای فروش قرار داده و دلیل این‌کار را هم تجربه مذاکره با تپسی عنوان کرده است.

پلیس فتا در دفتر مرکزی اسنپ‌فود

پلیس فتا در دفتر اسنپ فود

اکنون «سرهنگ رامین پاشایی» معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، از استقرار تیم فنی پلیس فتا در دفتر اسنپ فود خبر داده و اعلام کرده است که مشغول بررسی‌های فنی و تخصصی در راستای اطلاعات فاش‌شده از کاربران می‌باشند.

سرهنگ پاشایی در صحبت‌های خود اینگونه عنوان کرده است: درسال جاری بارها شرکت اسنپ‌فود مورد ارزیابی و بررسی‌های فنی قرار گرفته است. وی در ادامه گفت: چنانچه هرگونه سهل‌انگاری از سوی مدیران این شرکت سر زده باشد، پیگیری‌های قانونی و قضایی انجام و موضوع به مراجع بالا ارجاع داده می‌شود.

درحال‌حاضر شرکت اسنپ‌فود درحال ارائه خدمات به مشتریان است و مشکلی ندارد؛ درهمین راستا سرهنگ پاشایی تأکید کرد: «به‌محض اینکه اطلاعات دقیق‌تری از دسترسی غیرمجاز و افشای اطلاعات کاربران بدست بیاوریم، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام خواهیم داد.»

تاکنون هیچ جزئیاتی از چگونگی افشای اطلاعات کاربران اسنپ‌فود منتشر نشده است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *