خودرو

مشاهده کنید: اولین تصاویر فولکس‌واگن گلف به‌روز شده + مشخصات

شرکت خودروسازی فولکس‌واگن از نسخه به‌روزشده گلف رونمایی کرده است. در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به‌این اتومبیل را مشاهده کنید.

اواخر سال گذشته بود که اولین تیزر فولکس‌واگن گلف بازسازی‌شده منتشر شد و در اوایل ژانویه 2024 در جریان نمایشگاه فناوری CES که در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد، نمونه اولیه استتارشده GTI توسط آلمانی‌ها به‌نمایش گذاشته شد. اکنون طراحی‌هایی از مدل تازه منتشرشده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

در گلف جدید از چراغ‌های جلو جمع‌وجورتری استفاده خواهد شد. آن‌ها توسط یک نوار نورانی به‌هم متصل می‌شوند و علامت فولکس‌واگن نیز روشن می‌شود. سپرها روتوش خواهند شد، چراغ‌های عقب طراحی خود را حفظ می‌کنند اما از دیود استفاده خواهند کرد. خودرو گلف GTI دارای یک کیت‌بدنه تهاجمی‌تر، جلو پنجره لانه‌زنبوری و چراغ‌های مخفی است.

درنمایشگاه CES 2024، فولکس‌واگن نمای داخلی این اتومبیل جذاب را نیز به نمایش گذاشت. این اتومبیل برای سیستم چندرسانه‌ای از یک مانیتور بزرگ استفاده خواهد کرد؛ در زیر این نمایشگر لمسی، نوارهایی برای تنظیم دمای کابین وجود خواهند داشت. سنسورها از روی فرمان حذف می‌شوند و خودرو فولکس‌واگن گلف به یک دستیار صوتی اختصاصی IDA مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی چت‌بات ChatGPT مجهز خواهد شد.

هوش‌مصنوعی به‌کارگرفته‌شده دراین اتومبیل، می‌تواند کارهای زیادی را برای شما انجام دهد. بعنوان مثال می‌تواند اطلاعات موردنیازتان را ارائه دهد، به‌سوالات شما پاسخ دهد و یا حتی مکالمه داشته باشد. فولکس‌واگن به مشتریان خود اطمینان داده است که هوش‌مصنوعی ChatGPT به داده‌های مربوط‌به خودرو دسترسی نخواهد داشت و تمام سوالات و پاسخ‌ها بلافاصله حذف خواهند شد. این دستیار هوشمند عملکردی مشابه سایر محصولات این برند از قبیل MEB و MQB Evo خواهد داشت.

درمدل هیبریدی احتمالاً وزن نسبت‌به فولکس‌واگن گلف بنزینی و دیزلی، کمتر خواهد بود. فولکس‌واگن احتمالاً دراین مدل بجای موتور 1.4 لیتری، از یک موتور 1.5 لیتری توربو استفاده خواهد کرد. همچنین احتمال دارد باتری جدیدی نیز دریافت کند.

منبع
kolesa

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید