موبایل

5 ویژگی جذاب دوربین گوشی‌های آیفون که باید تجربه کنید

عکاسی و فیلمبرداری یکی از تفریحات و فعالیت‌های مهم هر شخص محسوب می‌شوند؛ حال عکاسی می‌تواند ثبت خاطرات یک لحظه و یا یک سفر باشد و یا ضبط یک رویداد مهم. به‌هرحال اگر گوشی آیفون دارید، تا انتهای این مقاله با رایااستور همراه باشید چراکه قصد داریم ویژگی‌های دوربین‌های آیفون را به‌شما معرفی کنیم.

دوربین گوشی‌های آیفون، ویژگی‌های زیادی دارد که گاهاً فراموش می‌شوند و بسیاری از آن‌ها هیچ‌وقت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. برخی ویژگی‌ها بین همه مدل‌های آیفون مشترک است و برخی ویژگی‌های دیگر، مختص مدل خاصی هستند. آیفون 15 امسال، چندین ویژگی منحصربه‌فرد دارد که می‌تواند تجربه عکاسی و فیلمبرداری را برای شما به‌دنیایی دیگر ببرید.

فیلم فضایی

فیلم فضایی

این ویژگی در مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با سیستم‌عامل iOS 17.2 و بالاتر در دسترس است. کاربران به‌کمک این قابلیت، می‌توانند ویدئوهایی را بصورت سه‌بعدی ضبط کنند و سطح جدیدی از عمق و واقع‌گرایی به ارمغان بیاورند. ویدئوهای فضایی از ترکیب دوربین اصلی و فوق‌عریض از طریق تکنیک‌های پیچیده فیلمبرداری محاسباتی بدست می‌آیند.

دراین ویدئوها، بصورت هوشمندانه میدان دید دوربین اولتراواید برای مطابقت با دوربین اصلی قیاس می‌شود و امکان ضبط ویدئو سه‌بعدی را فراهم می‌آورد. این ویدئوها درظاهر شبیه فیلم‌های دوبعدی معمولی هستند، اما درواقع دارای اطلاعات عمقی هستند که باعث می‌شوند بتوان آن‌ها در دستگاه‌های مخصوص مانند ویژن پرو اپل، تلویزیون‌های سه‌بعدی و… تماشا کرد. این ویدئوها باعث می‌شوند، شخص تصور کند درآن لحظه و در آن موقعیت حضور دارد و حس غوطه‌ور شدن را تجربه کند.

حالت سینمایی

حالت سینمایی

ویژگی حالت سینمایی، در تلفن‌های آیفون 13 به بعد در دسترس است. این حالت، جلوه‌های عمقی میدان را به ویدئوها اضافه می‌کند. درحالت سینمایی از الگوریتم‌های محاسباتی پیشرفته برای فوکوس خودکار روی سوژه‌ها و محو کردن پس‌زمینه بصورت حرفه‌ای و خلاقانه استفاده می‌شود. دراصل این حالت کاری را انجام می‌دهد که فیلمسازان با دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای انجام می‌دهند.

درحالت سینمایی، می‌توانید فوکوس را تغییر دهید و از یک موضوع به موضوع دیگر، سوئیچ کنید و جزئیات موضوع دوم را به تصویر بکشید. همچنین می‌توان با تنظیم خودکار فوکوس، زمانی که فردی وارد یا از صفحه خارج می‌شود یا زمانیکه موضوع ویدئو در جهت دیگری درگیر می‌شود، جزئیات را به‌سادگی ثبت کنید.

لنزهای فوق‌عریض برای عکس‌های گروهی

لنزهای فوق‌عریض برای عکس‌های گروهی

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین‌های آیفون، لنزهای فوق‌عریض است. از سری آیفون 11 به بعد، لنزهای اولتراواید به جمع دوربین‌های آیفون اضافه شدند و ویژگی‌های خیلی خوبی را به‌ارمغان آوردند. با استفاده از لنز فوق‌عریض می‌توانید در فضاهای محدودی که عکس‌گرفتن با لنز واید دشوار است، عکاسی کنید. همچنین می‌توانید بدون اینکه بخواهید جابجا شوید، فضای بیشتری را در کار قرار دهید و عکس‌های خانوادگی کاملی را ثبت کنید.

حالت پرتره

حالت پرتره

در سری آیفون 15 حالت پرتره، بهبودهای قابل‌توجهی را داشته است. اکنون کاربران گوشی‌های آیفون 15 می‌توانند فوکوس تصویر را تنظیم کنند و یا اینکه حالت تاری را بعد از اینکه عکس گرفتن، به تصویر اضافه کنند، حتی اگر حالت پرتره را از قبل انتخاب نکرده باشند.

ویژگی اضافه‌کردن حالت تاری بعد از گرفتن عکس، این امکان را به‌شما می‌دهد که نقاط کانونی مختلف را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که سوژه شما در کدام حالت پرتره، بهتر به‌نظر می‌رسد. حالت پرتره در آیفون 15، برای حالت شب و شرایط نور کم نیز بهبود داشته اشت.

سبک‌های عکاسی

سبک‌های عکاسی

ویژگی‌های سبک‌های عکاسی (Photographic Styles) در سری آیفون 13 معرفی شد. این ویژگی تجربه عکاسی شخصی‌سازی شده را ارائه می‌دهد و می‌تواند باعث بهبود آن‌ها شود. کاربران بااستفاده از این ویژگی می‌توانند سبک‌های عکاسی را که بصورت خودکار روی تصاویرشان اعمال می‌شوند را انتخاب و سفارشی‌سازی کنند تا مطمئن شوند که عکس‌های آن‌ها زیباست.

سبک‌های عکاسی، فیلترهایی یکسان نیستند. آن‌ها تنظیمات هوشمندی هستند که بصورت انتخابی در قسمت‌های مختلف عکس مانند رنگ پوست و آسمان اعمال می‌شوند و بصورت هوشمند با شرایط نوری در هرعکس سازگار می‌شوند و برای حفظ رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی پوست، تنظیم می‌شوند. دراین حالت، کاربران می‌توانند سبک‌های از پیش تعیین‌شده مانند کنتراست غنی، پرجنب‌وجوش، گرم و سرد را انتخاب کنند که هرکدام ظاهری منحصربه‌فرد به تصویر می‌دهند.

تابه‌حال از کدام ویژگی که در این مقاله ذکر کردیم، استفاده کرده‌اید؟ آیا با همه آن‌ها آشنا بودید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خودتان را باما و سایر کاربران رایااستور درمیان بگذارید.

185
گهواره نوزاد دلیجان مدل vira
13%
2,680,000 تومان
3,080,000
خردکن سوناشی مدل SMC-18G
25%
1,499,000 تومان
2,000,000
هندزفری بی سیم مدل YX09-2024
76%
599,000 تومان
2,490,000

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید