موبایل

تلفن‌های تاشو همان کاری را برای سامسونگ می‌کنند که آیفون برای اپل می‌کند

تلفن‌های تاشو سامسونگ، مانند موبایل‌های آیفون به راحتی قابل تشخیص هستند.

چرا می‌گوییم تلفن‌های تاشو برای سامسونگ، مانند آیفون برای اپل هستند؟ در این مقاله کوتاه میخواهیم یکی از برتری‌های اپل نسبت‌به سایر رقبا را بررسی کنیم، برتری که تلفن‌های تاشو سامسونگ هم به دنبال آن هستند.

شکی نیست که گوشی‌های آیفون یکی از خاص‌ترین تلفن‌های روی کره زمین هستند. تلفن‌های آیفون درحال‌حاضر نماد لوکس بودن هستند و بسیاری از افراد ماه‌ها و شاید سال‌ها پول‌های خود را پس‌انداز می‌کنند تا بتوانند جدیدترین نسخه اپل را بخرند، اما چرا؟

شاید کاربران آیفون را دیده باشید که تعصب زیادی روی دستگاه خود دارند و خیلی کم پیش می‌آید که بخواهند تلفن iOS خود را با یک مدل اندرویدی تعویض کنند. آن‌ها معمولاً زمانی تلفن خود را عوض می‌کنند که بخواهند مدل جدیدتری از آیفون را خرید کنند. اگر متوجه شده باشید اپل در طول سال‌ها فعالیتش، طراحی تلفن‌های آیفون خود را چندان تغییری نداده و سال‌به‌سال کمی آن‌ها را اصلاح کرده است.

طی سال‌های گذشته کاربران زیادی شروع به تمسخر اپل بابت این رویکرد کردند، بااین‌حال اپل دست از رویه خودش برنداشت و بازهم همان سیاست گذشته را ادامه داد. مطمئناً اگر کاربران آیفون از طراحی این دستگاه ناراضی بودند، تا حالا فیدبک‌های منفی زیادی به سمت شرکت ارسال میشد و آن‌ها را مجبور می‌کرد تا طراحی را اصلاح کنند؛ اما این چنین نبوده و کاربران بیشتر از اینکه طراحی جدید بخواهند، تجربه کاربری قوی می‌خواهند و اپل هم این را می‌داند.

حالا این حفظ ظاهر چه فایده‌ای دارد؟

اگر دقت کرده باشید، همه، چه افرادی که از گوشی‌های اپل استفاده می‌کند و چه کسانی که از تلفن‌های اندرویدی استفاده می‌کنند به راحتی تلفن‌های آیفون را تشخیص می‌دهند. شاید مدل دستگاه را ندانند، اما به خوبی می‌توانند تشخیص دهند که این یک موبایل اپل است. این خودش یعنی برندینگ قوی.

همین باعث شده تا اپل به یکی از ثروت‌مندترین شرکت‌های فناوری در دنیا تبدیل شود. حالا بیاید اوضاع را با برند بزرگ دیگری مثل سامسونگ بررسی کنید، برندی که هرچندسال یکبار طراحی دستگاه‌های خودش را تغییر می‌دهد. این کار سامسونگ باعث شده تا شناسایی دستگاه‌هایش در بین کاربران، سخت و در برخی مواقع ناممکن شود.

البته شاید سامسونگ راهی هم جزء این کار نداشته باشد؛ چراکه اپل در بخش سیستم‌عامل iOS رقیبی ندارد و تمرکز خود را روی بهبود تجربه کاربری می‌گذارد و نیازی به تغییر طراحی نمی‌بیند. اما سامسونگ در فضایی رقابت می‌کند که رقبای سرسختی مثل شیائومی، هواوی، وان‌پلاس، موتورولا و… وجود دارند و لازم است علاوه‌بر بهبود تجربه‌کاربری، ظاهر دستگاه را هم مدتی یکبار تغییر دهد تا از رقبای خود متمایز باشد.

اما این موضوع در بخش تلفن‌های تاشو وجود ندارد؛ از آنجاییکه سامسونگ شروع کننده مارکت تاشو در دنیا بود، توانست سهم زیادی از بازار را برای خودش بردارد. چرا می‌گوییم تلفن‌های تاشو برای سامسونگ، مانند آیفون برای اپل هستند؟ چون طی چندسال گذشته، طراحی آن‌ها تغییر نکرده و هرسال فقط اصلاحاتی دریافت کرده‌اند. شاید موبایل‌های سامسونگ را نتوان به راحتی تشخیص داد، اما مدل‌های تاشو این برند بزرگ را می‌توان خیلی راحت تشخیص داد و این یعنی برندینگ قوی.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟ چقدر با آن موافق هستید؟ لطفاً دیدگاه خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

عاشق موبایل و اتفاقاتی هستم که حول و حوش این دستگاه هوشمند اتفاق می‌افته. امیدوارم یک روز بتونم بازار موبایل کشور رو تغییر بدم و اون رو به سمت حرفه‌ای شدن پیش ببرم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *