فناوریبرگزیده

تاکسی‌های پرنده هم‌اکنون برفراز آسمان چین | تاکسی پرنده برای خرید آنلاین در چین در دسترس است

به‌زودی تاکسی‌های پرنده برای بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شوند.

Ehang از راه‌اندازی تاکسی پرنده EH216-S خود در پلتفرم فروش آنلاین علی‌بالا (بازار تائوبائو) خبر داد. این تاکسی پرنده با قیمتی معادل 2.39 میلیون یوان (332000 دلار آمریکا) قرار است تحولی بزرگ در حمل‌ونقل شهری ایجاد کند و نقطه عطفی در عصر هواپیماهای مسافربری خودمختار باشد.

به‌گزارش گیزموچاینا، تاکسی پرنده EH216-S تاکنون در بیش‌از 14 کشور توانسته بیش‌از 42000 پرواز آزمایشی موفق انجام دهد و اولین دریافت‌کننده گواهینامه نوع و گواهینامه استاندارد قابلیت پرواز هواپیماهای eVTOL بدون خلبان از اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC) خواهد بود که روی ایمنی آن تأکید است.

تاکسی پرنده EH216-S

این تاکسی پرنده قرار است از اول آوریل برای بازارهای بین‌المللی با قیمت 410000 دلار عرضه شود. Hu Huazhi “بنیان‌گذار، رئیس و مدیرعامل EHang” اعتماد زیادی به تاکسی پرنده EH216-S دارد و می‌گوید که این دستاورد باعث افزایش تقاضا و رشد درآمد آن‌ها شده است؛ به‌گونه‌ای که درآمد آن‌ها در سه‌ماهه‌چهارم 2023 نسبت‌به مدت مشابه سال 2022، تقریباً %260.9 رشد داشته است.

مشخصات کلیدی تاکسی‌ پرنده EH216-S

  • این محصول می‌تواند به حداکثر سرعت 130 کیلومتر‌درساعت برسد.
  • تاکسی پرنده می‌تواند تا ارتفاع 3000 متری از سطح زمین پرواز کند.
  • این محصول برای شارژ به 120 دقیقه زمان نیاز دارد.
  • EH216-S با یکبار شارژ می‌تواند به‌مدت 25 دقیقه و تا بُرد 30 کیلومتر را پرواز کند.

ویژگی‌های ذکرشده دربالا، می‌توانند نوید عصری نو را در حمل‌ونقل شهری بدهند. این محصول با مدت زمان شارژ و بُردی که دارد، می‌تواند کارایی و راحتی بی‌نظیری را برای مسافران به‌ارمغان بیاورد.

تاکسی پرنده EH216-S

EHang معتقد است که می‌توان از EH216-S برای خدماتی همچون تاکسی‌هوایی، تاکسی گردشگری‌هوایی، شاتل‌های فرودگاهی و حمل‌ونقل بین جزیره‌ای استفاده کرد. گفته می‌شود این شرکت برای تقویت توسعه اکوسیستم‌های اقتصادی در ارتفاع پایین، طرح‌های مشارکتی را با دولت‌های مختلف امضاء کرده است.

تجاری‌سازی تاکسی‌های پرنده در تائوبائو، می‌تواند نویدبخش عصری جدید در صنعت حمل‌ونقل هوایی باشد. نظرشما دراین‌باره چیست؟ آیا تاکسی‌های پرنده بدون خلبان را سوار می‌شوید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *